Fofola ovládla žebříček nej reklam na YouTube

pondělí, 12. října 2015, 12:09 Aktuality, Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Reklamní spoty společnosti Kofola se za období červenec, srpen a září letošního roku staly nejsledovanějšími na videoserveru YouTube v Česku. Vyplývá to z aktuálně zveřejněného žebříčku YouTube Ads Leaderboard. Kofola se dokonce se umístila na prvních pěti pozicích nejsledovanějších a nejoblíbenějších reklamních videí.

TOP 10 nejsledovanějších reklam na YouTube v ČR, III. čtvrtletí 2015

1. Fofola a vířivka

2. Fofola a couvání

3. Fofola a lednice

4. Fofola a domino

5. Fofola a tulipán

6. Idelyn CZ

7. Čas na změnu feat. Jiří Burian

8. Lego Ninjago - Odměna osudu vs. Přízračný drak 

9. DC Shoes: Robbie Maddison's "Pipe Dream"

10. Nivea: Letní copánky a Plážová princezna

Komentář Petry Brodilové, specialistky na brandové produkty pro region CEE a Řecko společnosti Google

Tajemství úspěchu Kofoly je v tomto případě jasné - krátké vtipné video a velmi snadná cesta k videím dalším. Právě díky doporučeným videím a chytře sestavenému playlistu pak uživatelé zhlédli s velkou pravděpodobností celou sérii. Díky raketovému nárůstu zhlédnutí v krátkém čase pak YouTube začalo nabízet videa uživatelů na vstupní stránce YouTube a dalších místech. Zdá se, že agentura Zaraguza, která kampaň pro Kofolu vytvořila, zjistila, co na YouTube funguje a tento magický vzorec s úspěchem již poněkolikáté opakuje. Reklama Idelyn na šesté příčce je pro některé překvapení a po přečtení komentářů by se mohlo zdát, že organická zhlédnutí si zajistila vtipkováním na svůj účet. Po detailním prozkoumání však přišla zhlédnutí mimo reklamu z vyhledávání značky, což by mohlo ukazovat na zaujetí (pravděpodobně relevantním) produktem v televizi nebo jiných médiích a vyhledávání na Googlu nebo YouTube. Zástupce delšího videa je Jobs.cz s písní Jiřího Buriana. 890 palců nahoru, 97 dolů a 62 komentářů. Gratulace Jobs.cz k takovému zapojení uživatelů. Lego je již stálicí v našem žebříčku, tentokrát s reklamou, kterou používá i v televizi. DC Shoes video o motocyklové jízdě v oceánu oběhlo téměř celý svět a brzy se dostane na 20 milionů zhlédnutí. Oblíbené bylo i mezi českými uživateli. Nivea, která žebříček uzavírá, buduje svůj obsah na YouTube již více než dva roky. Krátké video s návodem na letní účes bylo oblíbené i přesto, že se jedná o zlokalizovaný zahraniční obsah. Inspiruje se tím nejlepším od YouTube vloggerek. Je krátké, výstižné a s výraznými popisky. Jen škoda, že Nivea nedovoluje pod svými videi komentáře, uživatelé, alespoň palci nahoru, dávají najevo, že video se jim líbí.

-mav-