Objem prodané TV reklamy se v září meziročně zvýšil
Ve srovnání s loňským zářím se letos objem prodaných reklamních TRPs zvýšil o 7 procent.
Září, které je z pohledu televizní komunikace prvním silným podzimním měsícem, přineslo v letošním roce meziroční nárůst počtu prodaných reklamních TRPs (target rating points). Ve sledovaných klíčových skupinách 15+ a 15-54 došlo k cca 7% meziročnímu nárůstu počtu TRPs.
Televizní reklama je na českém trhu rozložena především mezi dva subjekty: televizní skupinu Nova a zastupitelství MediaClub, které zajišťuje prodej reklamního času pro kanály skupiny Prima, Barrandov a Óčko.
V letošním září měla na prodaných TRPs v širší skupině 15+ mírně vyšší podíl společnost MediaClub, v mladší skupině 15-54 skupina Nova.
Počet TRPs, D15+/D15-54, září 2015 vs. září 2014
[chart type="bar-vertical" footer=" 15-54 15+
září 2015 113737 134834
září 2014 106845 126141
"][/chart]
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15+, září 2015
[chart type="pie" footer="Nova Group 43
Media Club 50
Česká televize 4
Atmedia 3
"][/chart]
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15-54, září 2015
[chart type="pie" footer="Nova Group 48
Media Club 46
Česká televize 3
Atmedia 3
"][/chart]
Zdroj dat: Nielsen Admosphere, přepočítáno na TRPs 30′
-mav-