Effie: Dvě zlata putují do Young & Rubicam

středa, 04. listopadu 2015, 21:41 Reklama MediaGuru

V letošní soutěži Effie bylo rozdáno celkem sedm zlatých, čtyři stříbrné a šest bronzových.

Letošní ročník soutěže o nejefektivnější reklamu Effie rozdal celkem 17 cen, z toho sedm zlatých, čtyři stříbrné a šest bronzových. Dvě zlatá ocenění putovaly do agentury Young & Rubicam, a to jednak v kategorii Nápoje za kampaň Na jednom poznáš všechny nejlíp pro Staropramen, jednak v kategorii Ostatní služby za kampaň RWE – nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu pro RWE Energie, která byla připravena ve spolupráci s agenturou Wunderman.

V kategorii Nápoje zlatě bodovala také Zaraguza se svou kampaní Fofola pro Kofolu.

V kategorii Ostatní služby byly zlatem oceněny ještě dvě kampaně: cenu si odnesly agentury Dynamo design a Moris design za rebranding a redesign prodejen Teta a také McCann za kampaň pro mobilní operátor Vodafone.

Zlato v kategorii Finanční služby získala agentura Ogilvy & Mather za kampaň pro Air Bank. 

V kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing si zlatou Effie odnesla agentura Comtech za svou kampaň „Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou“ pro organizaci Women for Women.

Nejvíce cen si odnesly agentury ze skupiny Ogilvy, které získaly celkem tři ocenění (zlaté, stříbrné i bronzové), a také agentura Momentum, jež získala tři bronzové Effie.

V letošním ročníku soutěžilo 72 kampaní, za kterými stálo 38 komunikačních agentur a dva interní týmy zadavatelů. Ceny se udělovaly celkem v sedmi kategoriích: Potraviny, Nápoje, Spotřební zboží, Finanční služby, Ostatní služby, Malý rozpočet a Sociální, ekologický, kulturní marketing. Nejobsazenější kategorií se staly Finanční služby a Ostatní služby, které generovaly celkem 34 přihlášených prací, na shortlist postoupilo 13 z nich, čtyři obdržely zlatou a po dvou stříbrnou a bronzovou Effie.

Zlatou cenu pro Air Bank vyhlásili její protagonisté Tomáš Měcháček a Tomáš Jeřábek.
Zlatou cenu pro Air Bank vyhlásili její protagonisté Tomáš Měcháček a Tomáš Jeřábek.
Zlaté ocenění za efektivní kampaň převzala Kofola a agentura Zaraguza.
Zlaté ocenění za efektivní kampaň převzala Kofola a agentura Zaraguza.

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Třináctičlennou porotu tvořili marketéři významných značek, zástupci společností pro výzkum trhu, odborný novinář a představitelé AKA.

Přehled všech výsledků Effie 2015

Kategorie

Kampaň

Agentura

Zadavatel

Potraviny

Zlato neuděleno
Stříbro neuděleno
Bronz Staň se tváří Kinder čokolády Momentum CR Ferrero

Nápoje

Zlato Fofola Zaraguza Kofola CS
Zlato Na jednom poznáš všechny nejlíp Young & Rubicam Pivovary Staropramen
Stříbro neuděleno
Bronz Buď si král hokeje, nebo ne VCCP + Starcom MediaVest Group Heineken ČR

Spotřební zboží

Zlato neuděleno
Stříbro Lybar Promiss – jak síla designu zachránila legendu OgilvyOne Obra
Bronz neuděleno

Finanční služby

Zlato Air Bank: Lovebrandem v rekordním čase Ogilvy & Mather Air Bank
Stříbro Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky McCann Prague Raiffeisenbank
Bronz To dá rozum, že auto jedině od ŠkoFINu Momentum CR + MediaCom ŠkoFIN

Ostatní služby

Zlato Jak rebranding a redesign prodejen Teta zvýšil tržní podíl značky Dynamo design + Moris design p.k.Solvent
Zlato Vodafone Turbo Jízda McCann Prague Vodafone CR
Zlato RWE – nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu Young & Rubicam + Wunderman RWE Energie
Stříbro Bezdrát Lion Communications - divize Saatchi & Saatchi Prague T-Mobile CR
Bronz Vstupenka do klubu miliardářů: do Henriho klubu se hlásí statisíce Čechů VCCP + Symbio Digital Sazka

Malý rozpočet

Zlato neuděleno
Stříbro RunCzech: Jak udělat ze sponzoringu reálnou obchodní příležitost Comtech Group ČSOB Pojišťovna
Bronz Jde to i lidsky Momentum CR ING Bank

Sociální, ekologický, kulturní marketing

Zlato Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou Comtech Group Women for Women
Stříbro neuděleno
Bronz 602 zachráněných životů díky Vzkazům proti rakovině Ogilvy & Mather Ministerstvo zdravotnictví České republiky

-stk-, -mav-