Media Club: Novými kanály zvyšujeme kapacitu 15-69

úterý, 08. prosince 2015, 14:50 Reklama, TV MediaGuru

Lepšící se výsledky a nové kanály mají navýšit reklamní kapacitu stanic Media Clubu.

Tři základní obchodní balíčky nabídne v příštím roce společnost Media Club, která patří do vlastnictví televizní skupiny Prima. Po zdlouhavém vyjednávání nakonec obchodní politika skupiny Prima pro rok 2016 doznala ještě úprav oproti oficiálně oznámené verzi na říjnové tiskové konferenci. Podstatná je změna prodejní cílové skupiny ze stávajících 15+ na 15-69 a nové složení obchodních balíčků.

Oproti stávajícímu složení se počet stanic MediaClubu v příštím roce rozrůstá o nové kanály. Konkrétně jde o nové stanice skupiny Prima – filmový Prima Max a komediální Prima Comedy Central (uváděn ve spolupráci s Viacomem) a tematické stanice Nickelodeon a Mňam TV. V zastupování MediaClubu nadále zůstávají vedle kanálů skupiny Prima (Prima, Cool, Love, Zoom) i kanály skupiny Barrandov (Barrandov, Kino, Plus, Muzika) a skupiny Óčko (Óčko, Óčko Gold).

Co znamená přechod na cílovou skupinu 15-69 z hlediska podílu na sledovanosti a síle inventory, které Media Club může v roce 2016 nabídnout?

Podíl všech stanic, které Media Club v příštím roce na reklamním trhu zastoupí, představuje v cílové skupině 15-69 podle dat z peoplemetrového měření za letošní období leden-prosinec 27 %. To je téměř stejný výsledek, jakého kanály Media Clubu dosahují i v širší skupině 15+. Je ale možné očekávat, že nové kanály, které Prima uvádí, mohou podíl ve skupině 15-69 ještě navýšit. Obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška odhaduje, že inventory se tak pro příští rok může zvýšit zhruba o 10 %.

Stávající vývoj ukazuje (viz graf níže), že od 21. týdne letošního roku má podíl stanic Media Clubu v cílové skupině 15-69 rostoucí tendenci. Nový filmový kanál Prima Max dosáhl v minulém týdnu (49. týden 2015) v 15-69 průměrného podílu přes 1 % (celý den) a v hlavním vysílacím čase 1,3 %. Prima očekává, že po dokrytí zbývajících míst republiky a po rozšíření na satelit a kabel se bude podíl stanice ještě zvyšovat. Za týden navíc odstartuje i šestý kanál Prima Comedy Central.

Vývoj podílu (%), po týdnech v roce 2015, 15-69

[chart type="line" footer=" 1.1.-4.1.2015 2. týden 3. týden 4. týden 5. týden 6. týden 7. týden 8. týden 9. týden 10. týden 11. týden 12. týden 13. týden 14. týden 15. týden 16. týden 17. týden 18. týden 19. týden 20. týden 21. týden 22. týden 23. týden 24. týden 25. týden 26. týden 27. týden 28. týden 29. týden 30. týden 31. týden 32. týden 33. týden 34. týden 35. týden 36. týden 37. týden 38. týden 39. týden 40. týden 41. týden 42. týden 43. týden 44. týden 45. týden 46. týden 47. týden 48. týden 49. týden

ČT celkem 32,09 30,42 27,92 28,34 26,71 29,13 28,42 27,1 27,37 30,13 29,12 28,02 27,4 27,03 28,49 28,42 28,14 33,37 36,28 38,26 24,86 26,24 28,52 25,51 26,16 26,12 27,04 29,93 29,53 30,28 28,97 28,91 27,71 29,37 28,88 27,36 25,31 26,8 26,05 27,01 27,47 27,75 27,19 28,6 27,67 30,49 27,76 25,97 26,85

CET 21 29,54 30,43 34,15 33,35 34,69 34,37 34,51 35,2 35,93 33,82 34,16 34,59 35,83 35,01 35,18 34,7 35,77 31,61 30,41 30,39 36,42 35,6 33,82 34,38 34,53 34,22 30,21 29,18 29,01 28,02 28,7 28,63 28,95 28,34 30,94 30,99 32,26 32,45 32,16 32,51 31,8 31,9 32,18 31,71 31,94 30,75 31,21 32,62 32,56

Media Club - total 25,61 27,51 26,36 26,63 26,53 25,31 25,29 25,89 25,62 25,06 25,49 26,47 25,84 25,72 24,27 25,21 24,49 23,89 22,67 21,48 26,95 26,21 25,77 28,18 27,17 27,99 28,59 26,77 28,71 28,48 29,09 28,98 30,4 29,29 27,9 28,57 29,93 28,86 29,69 28,87 28,91 28,84 28,81 28,82 29,29 28,25 29,22 29,63 29,42

"][/chart]

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Podíl TV stanic v cílových skupinách (%), celý den, 1.1.-6.12. 2015

CET 21 Media Club - total ČT celkem
15+ 30,97 27,31 30,14
15-69 32,62 27,13 28,42
15-54 36,32 26,63 24,84

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

Základní balíčky, které Media Club pro příští rok připravil, jsou: TV bundle total, kde jsou všechny uváděné televizní kanály. Jejich zastoupení je následující.

Složení stanic (%), TV bundle total

[chart type="pie" footer="Prima 46

Cool 12

Love 7

Zoom 7

Max 2

Barrandov Group 18

ostatní (Óčko, Nickelodeon, Mňam TV) 8

"][/chart]

Druhým balíčkem je TV bundle exclusive, kde není zahrnuta skupina Barrandov. Tento balíček je zaměřený na mladší cílovou skupinu, rozdíl v afinitě oproti prvnímu balíčku je 10–15 %, uvedl Ladislav Dianiška. Podíl stanic v balíčku TV Bundle Exclusive je následující.

Složení stanic (%), TV bundle exclusive

[chart type="pie" footer="Prima 55

Cool 15

Love 9

Zoom 8

Max 3

ostatní (Óčko, Nickelodeon, Mňam TV) 10

"][/chart]

Novinkou pro rok 2016 je balíček zaměřený na děti, konkrétně cílovou skupinu 4-14 let. Ke stanicím Prima, Prima Cool, Prima Comedy Central, Nickelodeon se začlení televizní kanál Barrandov Plus s dětským pásmem a hlavní kanál TV Barrandov s pásmem Animáček.

-mav-