Výběr nejlepších vánočních reklam ze světa

středa, 23. prosince 2015, 13:07 Reklama MediaGuru

Letošní vánoční reklamy se nesou ve znamení radosti ze společně strávených chvil.

Nejsdílenější reklamy letošních Vánoc se letos netýkají jen samotného svátečního kouzla, dotýkají se i problematiky osamělosti v období svátků. Napříč zeměkoulí reklamy ukazují, že o nejlepší prožití vánočních svátků může být jen ve společnosti blízkých.

S tématem osamělosti pracuje letos britský obchodní dům John Lewis. V reklamě Muž na Měsíci si zapomenutého „Malého prince“ všimne při pozorování noční oblohy malá holčička, která se mu od té doby snaží doručit dárek. Kampaň pochází od londýnské agentury Adam & Eve/DDB.

„Nejsmutnější reklamou letošních Vánoc“ se stala kampaň německého obchodního řetězce Edeka, která upozorňuje na osamělost starých lidí. Otec zvolí k přilákání svých tří dospělých dětí ke štědrovečerní večeři poněkud drastický, nicméně funkční způsob. Kampaň je od agentury Jung von Matt.

Radost ze sdílení je hlavním tématem španělské reklamy na vánoční loterii, která vypráví příběh osamělého nočního hlídače Justina v továrně na figuríny. Během noční šichty si svůj čas krátí přípravou různorodých překvapení pro své „denní“ kolegy, kteří mu na oplátku nadělí vánoční dárek. Kampaň připravila agentura Leo Burnett.

Na humornější notu si letos zahrála britská společnost Sainsbury’s, která přináší nový příběh animované postavy kocoura Moga, a to i přesto, že jej jeho autor Judith Kerr nechal v roce 2002 umřít. Mog shodou nešťastných náhod dokáže svým páníčkům nejen zničit vánoční stromeček, ale podpálit i jejich dům. Nakonec však vše dobře dopadne, a to nemálou zásluhou štědrých sousedů. Kampaň vymyslela agentura Abbott Mead Vickers BBDO.

Harvey Nichols ukazuje, jakým způsobem se při nadělování vyhnout „dárkové grimase“, která se dere na světlo vždy, když je rozbalen nechtěný dárek. Anglický výraz „gift face“ by mohl podle tvůrce kampaně, kreativního ředitele Bena Tolletta z agentury Adam & Eve/DDB, dokonce i zlidovět.

Na nepromyšlené dárky ve své vánoční kampani upozorňuje také televizní stanice Canal+. Na příkladu netradičního domácího mazlíčka ukazuje, že ne vždy je všechno tak roztomilé, jak se zpočátku jeví. Kampaň je tradičně od francouzské agentury BETC.

Australská kampaň supermarketu Aldi Vánoce prezentuje trochu v jiném světle, a to pohledem příprav odehrávajících se ve stresu a spěchu. S Aldi to však vůbec není nutné. Pod kampaní je podepsána agentura BMF.

Boj proti předvánočnímu stredu vyhlásil i Lidl, který ve Velké Británii zve do speciální školy Vánoc. Studenti se zde učí připravit štědrovečerní večeři, upéct vánoční cukroví nebo vánočně nazdobit svého psa. Kampaň vytvořila londýnská agentura TBWA.

Vánoce plné kouzel do své kampaně od newyorské agentury JWT přenesl obchodní dům Macy’s. Stačí jedna tužka z pohádky, zapsat s ní své přání pro druhé do zápisníku a začnou se dít neuvěřitelné věci.

-stk-