Do Evropského města sportu investuje Praha 80 mil. korun

úterý, 19. ledna 2016, 11:00 Marketing MediaGuru

Praha je letos Evropským hlavním městem sportu, masivní marketingovou kampaň však nechystá.

Začátkem roku Praha převzala pomyslnou štafetu od italského Turína a stala se šestnáctou metropolí, která je nositelem titulu Evropské hlavní město sportu. Cílem tohoto putovního projektu je především rozvíjet sport v daném městě a zapojit do sportovních aktivit co nejvíce jeho obyvatel. Na jeho podporu vyčlenil pražský magistrát 80 milionů korun z celkového půlmiliardového sportovního rozpočtu. Peníze však hodlá investovat přímo do sportu a do sportovní infrastruktury, nikoliv do masivní marketingové kampaň.

Nicméně i přesto kampaň titulu Evropského města sportu probíhá. Od podzimu běžela v outdooru, na internetu či prostřednictvím turistického portálu kudyznudy.cz. Nyní jsou v rámci tištěných médií plánovány speciální čísla a vklady zaměřené na Evropské hlavní město sportu i sport obecně. K vidění bude nadále v outdooru a indooru, kde využije například veletrh cyklistiky For Bikes.

Příklad podzimní outdoorové kampaně
Příklad podzimní outdoorové kampaně

U této příležitosti také vznikl online spot s hudebním podkresem české skupiny Portless, který představuje sporty jako skateboarding, parkour nebo frisbee.

Na propagaci Praha Evropské hlavní město sportu se zároveň budou podílet i samotní organizátoři akcí, které hlavní město finančně podpoří. „V praxi to znamená, že každý projekt podpořený ze strany města má za povinnost podílet se na propagaci tohoto projektu, a to nejen v rámci prezence akcí, ale i na samotných sportovištích či závodech,“ vysvětlil na dotaz MediaGuru.cz tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Eventy budou navazovat především na již existující sportovní akce. Do programu byly zařazeny tradiční akce jako Prague International Marathon, Prague Handball Cup, Mezinárodní Velikonoční turnaj mládeže v basketbalu, veslařský závod Primátorky nebo  Prague Games, mezinárodní florbalový turnaj mládeže, kterého se zúčastní přes 5 800 hráčů.

Kromě toho však Praha plánuje zařadit i akce, které budou podpořeny prostřednictvím vyhlášených Celoměstských programů v rámci titulu Evropské hlavní město sportu 2016. Tyto programy, ve kterých Praha dnes eviduje téměř 500 žádostí, by měly vytvořit širokou nabídku pro zapojení většiny obyvatel, kteří zatím nenašli cestu ke sportu a aktivnímu životnímu stylu. „Jsou to konkrétní projekty, které cílí na specifické skupiny obyvatel s hlavním cílem přivést je k aktivnímu životnímu stylu. Součástí budou také přednášky, semináře na podporu zdravého životního stylu, sportovní dny daných městských částí a další sportovní aktivity, kde nepůjde o sportovní výkon, ale o radost z pohybu. Důležité je ukázat, že sport je opravdu pro každého bez ohledu na věk, pohlaví nebo handicap,“ dodal radní Jan Wolf.

-stk-