VLP, Mafra a CNC soutěží o pozici v Praze
Souboj o pražského čtenáře rozjely největší vydavatelské deníkové skupiny v Česku.

Tři největší vydavatelské deníkové skupiny se aktuálně snaží zvýšit zájem o své regionální zpravodajství z hlavního města. Vydavatelé regionálních deníků Deník, nejprodávanějšího deníku Blesk a nejčtenějšího pražského deníku Metro spustily také reklamní podporu na své produkty.
Lídr na trhu regionálního tisku, společnost Vltava-Labe-Press, představí ve čtvrtek odpoledne novou podobu svého Pražského deníku. Ten je součástí celé mozaiky 71 regionálních deníků Deník, které VLP v Česku vydává. Pozice Deníku v Praze ale v současnosti nepatří k nejlepším. "Pracujeme na zcela nové koncepci a úplně novém obsahovém formátu Pražského deníku. Nejde ale o to, aby se lišil od ostatních regionálních deníků, ale aby byl dobře akceptovatelný pražským čtenářem. To je hlavní důvod, proč změnu připravujeme. Vycházíme z toho, že pražský čtenář má jiné požadavky než čtenář v Kolíně nebo v Kutné Hoře. V Praze je jiná poptávka po informacích," zdůvodnil MediaGuru.cz letos na začátku února generální ředitel VLP Michal Klíma.
Na začátku minulého týdne spustil online deník Blesk.cz z portfolia společnosti Czech News Center (CNC) nové pražské zpravodajství. Má být základem k postupnému rozšiřování regionálního zpravodajství na serveru Blesk.cz do dalších částí republiky. Na podporu pražského zpravodajství uvedla CNC také reklamní kampaň.
Pražské ulice rovněž zaplavily plakáty na podporu deníku Metro v hlavním městě. Do souboje se tak zapojila i mediální skupina Mafra, která na billboardech a v pražském metru hlásá, že "My jsme Praha" a že Pražané nic jiného než Metro nepotřebují. Metro je nejčtenějším deníkem v hlavním městě. Podle aktuálních dat výzkumu Media projekt za 2. pololetí 2015 představuje jeho odhadovaná čtenost 213 tis. čtenářů na vydání.
Zajímavostí je, že podpora deníku Metro v pražském metru se objevuje v těsné blízkosti další kampaně, která Pražanům vzkazuje, že jejich život se změní 25. dubna. Odkazuje na webové stránky www.25dubna.cz. Velmi pravděpodobně jde o teaser, který má čtenáře připravit na novou podobu Pražského deníku společnosti Vltava-Labe-Press.
Bezplatný deník Metro (Mafra) drží pozici nejčtenějšího deníku v hlavním městě před deníkem Blesk (CNC) s náskokem více než 40 tisíc čtenářů. Třetí nejsilnější pozici má v hlavním městě MF Dnes. Odhadovaná čtenost Pražského deníku (VLP) představuje 17 tisíc čtenářů na vydání.
Odhad čtenosti deníků v Praze, 2. pol. 2015, (čtenost na vydání, tis. osob)
deník | odhad čtenosti na vydání (tis.) |
Metro | 213 |
Blesk (bez Nedělního Blesku) | 171 |
MF DNES | 86 |
Lidové noviny | 61 |
Právo | 49 |
Aha! (bez Nedělního Aha!) | 44 |
Sport | 43 |
E15 | 43 |
Hospodářské noviny | 41 |
Pražský deník | 17 |
Zdroj: Media projekt, 3+4Q/2015, Unie vydavatelů, Stem/Mark, Median
-mav-