Y&R: V Praze bude evropská produkční centrála Ray

pondělí, 09. května 2016, 14:32 Reklama MediaGuru

V Praze bude sídlit evropská centrála nové produkční společnosti agentury Y&R.

Reklamní agentura Young & Rubicam otevírá v Praze evropskou centrálu nové dceřiné fullservisové produkční společnosti Ray Productions. Další pobočky budou během května otevřeny v Paříži, Londýně, Lisabonu a Krakově. „Založením vlastní produkce jednak sledujeme celosvětový trend, jednak tím reagujeme na zjištění, že v rámci evropských poboček nám přes externí produkci proteče až 100 milionů dolarů obratu,“ vysvětluje výkonný ředitel Y&R pro střední a východní Evropu Petr Havlíček (na fotografii vpravo), který zároveň povede novou společnost na evropské úrovni.

Ambicí Ray Productions, jež svým názvem odkazuje na jméno spoluzakladatele Y&R Raymonda Rubicama, je stát se největší produkční společností na trhu. Do dvou let by chtěla objemově dosáhnout hodnoty 20 milionů dolarů, přičemž většinu z toho by měla generovat pražská centrála. Praha byla vybrána kvůli výhodné lokalitě, dobrému produkčnímu zázemí i přítomnosti filmových škol.

Ray Productions nabídne veškeré produkční služby od natáčení spotů, video a audio postprodukci, přes tisk, digitální produkci až po content a design. Centrálním bodem bude pražská pobočka, kterou povede Jan Holanec, původně z Filmservice (na fotografii vlevo). Londýnská pobočka se bude soustředit na velkorozpočtové produkce, lisabonská na design a náročnou digitální produkci, pařížská bude lákat na atraktivní lokace a krakovská na digitální služby a jednoduchý digitální content.

První zakázky, které se realizují pod hlavičkou Ray Productions, pocházejí od společnosti Colgate-Palmolive. „V současnosti probíhají jednání s dalšími nadnárodními klienty, v plánu je Danone či Erste, v druhé vlně budeme oslovovat lokální klienty jednotlivých evropských poboček, následně třeba získáme i nějaké klienty napřímo,“ popisuje strategii Petr Havlíček a dodává: „Do budoucna nevylučujeme ani možnost rozšíření záběru na filmovou produkci.“

Většinovým vlastníkem Ray Productions je agentura Young & Rubicam, partnerem ve firmě je produkční a postprodukční společnost Hogarth Worldwide. V pražské centrále drží minoritní podíl česká společnost Port 58.

Pro vstup na trh vytvořila Ray Productions tzv. pool neboli nepsanou dohodu o spolupráci se společnostmi Filmservice, Beep, Spoon a GPS. Ty nového hráče podpořily svými lidmi, kontakty a know-how, a to výměnou za příslib zakázek v budoucnu.

-stk-