Content First: Obsah pomáhá budovat loajální fanoušky

pondělí, 13. června 2016, 19:56 Marketing MediaGuru

Uskutečnil se třetí ročník konference o obsahovém marketingu Content First.

Systematický obsahový marketing může mít pro firmu benefit v podobě loajálních fanoušků, svébytné image firmy či dokonce podílu na tržbách. I takové příklady se objevily v rámci letošního ročníku konference o obsahovém marketingu Content First, kterou v uplynulém týdnu uspořádala společnost Internet Info.

Aby ale obsahový marketing mohl plnit uvedené cíle, musí být připravován týmem profesionálů, a to kontinuálně. „Obsahovému marketingu se ve firmách mají věnovat alespoň dva zaměstnanci naplno, dvě hodiny denně nestačí,“ uvedl jasně na úvod Pavel Čejka, content producer Vice.

Podstata spočívá v detailní přípravě a vymezení pravidel pro vytváření obsahu dané značky. „Ke každému brandu jsme vytvořili podrobný manuál, jak pracovat s obsahem a s textem – tzn. popis jednotlivých témat včetně podoby jednotlivých textů a i detailů, zda má značka čtenářům tykat, jestli má používat emotikony, do jaké míry má být osobní atd.,“ představil Martin Pistulka z agentury Follow Bubble práci pro značky Jameson a Absolut vodka. Důležitost práce s obsahem pak dokumentoval na blogu společnosti Tchibo. „Pracujeme s každým konkrétním příspěvkem z Tchibo blogu,“ uvedl s tím, že každé médium vyžaduje jiný přístup a tedy i jiný titulek. „I dobrý článek se dá zkazit špatným titulkem nebo obrázkem,“ uvedl.

Pohled od sálu konference Content First. Foto: Internet Info
Pohled do sálu konference Content First. Foto: Internet Info

Bageterie Boulevard vytvořila dokonce díky obsahu příběh své značky a design prodejny. Idea vystavit v prodejně útržky článků v symbolickém novinovém stylu vznikla s cílem rozšířit nabídku jídelního menu o další zajímavost – možnost přečíst si glosy na aktuální témata z různých tematických oblastí. Tak se zrodil koncept s názvem Konečně pořádné sousto, který se inspiroval osudem dvou francouzských novinářů, kteří v době nacistické okupace pracovali jako pekaři a příběhy, které v pekárně vyslechli, tiskli na obaly baget. Koncept už v Česku funguje 12 let, copywriter Petr Bína napsal za tu dobu téměř 300 článků. Pro Bagetrii Boulevard v nich spatřuje přidanou hodnotu. „Je to něco navíc,“ přiblížil účel s tím, že vytváření obsahu se řídí především jeho hodnotou (zábava, užitečnost, relevance), chytře zapojeným produktem a konzistencí (nutnost vytrvat dlouhodobě). O úspěchu obsahového marketingu ale rozhoduje i kvalita produktu. „Když máte špatný produkt, těžko se vám bude dělat dobrý příběh,“ shrnul Bína.

Společnost O2 se vydala na pole mediálního obsahu. A to nejen uvedením svého sportovního kanálu O2 Sport, ale také vlastním sportovním webem O2sport.cz. Jiří Caudr z O2 účastníkům konference řekl, že web už svou velikostí přerostl původní představy a že O2 aktuálně stojí před rozhodnutím, jakou strategii do budoucna zvolí. „Máme trojnásobně vyšší návštěvnost, než jsme chtěli a dál rosteme. Z pohledu telekomunikační firmy je ale otázka, jak dál. Hledáme další směřování webu. Je to nová situace, nikdo na to nezná odpověď, ale asi do toho chceme jít a chceme být velkým sportovním serverem,“ naznačil. Firma také testuje možnosti nasazení reklamy (T-Mobile na webu prý inzerovat nemůže). O2 přes web údajně neprodává přímé objednávky na předplatné pro O2 TV, přínos webu v tomto směru tak nelze vyhodnotit, konverze na web O2 TV je ale 2,5 %.

Slevový server Pepa.cz dopady obsahového marketingu na své tržby změřil. Jak na konferenci uvedla marketingová manažerka Jana Bačová, mají představovat 3 % ročního obratu. Přináší je firemní blog, který vznikl loni na jaře a jehož průměrná návštěvnost představuje 1 tisíc uživatelů. Obsah cílí jak na zákazníky, tak na zaměstnance, dodavatele či novináře. Rozhodující je jeho kvalita a autenticita.

Doporučení od Jany Bačové (Pepa.cz) na Content First 2016.
Doporučení od Jany Bačové (Pepa.cz) na Content First 2016. Foto: MediaGuru.cz

Pro pražskou kavárnu Al Cafetero je zase obsah nástrojem, pomocí kterého vytváří základní komunitu influencerů. Ti dále posilují a rozšiřují komunikaci a dokážou tím do kavárny přivést nové zákazníky, ukázal na konferenci Jan Vašík z agentury Fairy Tailors na příkladu newsletteru Kavárníka Karla.

-mav-

Titulní foto: Internet Info