Cannes: Netflix uspěl s kampaní House of Cards

pátek, 01. července 2016, 17:15 Reklama MediaGuru

S falešnou prezidentskou kampaní Franka Underwooda získal Netflix v Cannes Grand Prix.

Letošní festival Cannes Lions skončil. Na nejvyšších stupních vítězů se letos objevil vedle značek Under Armour či retailerů Harvey Nichols a Rei i televizní seriál House of Cards od Netflixu. Falešná prezidentská kampaň Franka Underwooda alias Kevina Spaceyho, spuštěná v době intenzivního boje skutečných prezidentských kandidátů, získala Grand Prix v kategorii Integrated Campaign.

Pod hashtagem #FU2016 se Netflixu podařilo nabourat prezidentskou kampaň, získat mediální imprese v hodnotě 6,6 miliard dolarů a upozornit tak na novou řadu svého politického thrilleru. Pod kampaní je podepsána newyorská agentura BBH.

Grand Prix v prestižní filmové kategorii získala agentura adam&eveDDB za svůj počin Shoplifters pro obchodní řetězec Harvey Nichols.

V kategorii Film Craft si hlavní cenu odnesla agentura Droga5 za spot s Michaelem Phelpsem pro značku Under Armour.

Nejvyšší cena v kategorii Titanium, oceňující kampaně, které do reklamního průmyslu dokážou vnést natolik průlomové a provokativní myšlenky, že zpochybní reklamu samotnou a ukážou nový směr, byla udělena agentuře Venables Bell & Partners za kampaň #OptOutside pro outdoorový řetězec Rei. Ta si stejné ocenění vysloužila i v kategorii Promo & Activation.

Ukázku kampaní oceněných Grand Prix v dalších kategoriích letošních Cannes Lions naleznete zde.

Cannes Lions 2016: Přehled Grand Prix

Kategorie

Kampaň

Agentura

Zadavatel

Země

Creative Effectiveness Monty’s Christmas adam&eveDDB John Lewis Velká Británie
Cyber Justino Leo Burnett Loterias y Apuestas del Estado Španělsko
Cyber The Next Rembrandt J. Walter Thomson ING Nizozemí
Design Life is Electric Dentsu Panasonic Japonsko
Digital Craft Because Recollection 84.Paris Because Music France
Direct The Swedish Number INGO Swedish Tourist Association Švédsko
Film Shoplifters adam&eveDDB Harvey Nichols Velká Británie
Film Craft Phelps Droga5 Under Armour USA
Glass 6 Pack Band Mindshare Unilever Indie
Grand Prix for Good Mustafa goes for a walk 180LA Unicef USA
Grand Prix for Good Malak and the Boat 180LA Unicef USA
Grand Prix for Good Ivine and Pillow 180LA Unicef USA
Integrated House of Cards - FU 2016 BBH Netflix USA
Media McWhopper Y&R Burger King Nový Zéland
Mobile NYT VR T Brand New York Times, Google, GE, Mini USA
Outdoor Brewtroleum Colenso BBDO Heineken Nový Zéland
PR The Organic Effect Forsman & Bodenfors Coop Švédsko
Print and Publishing McWhopper Y&R Burger King Nový Zéland
Product Design Project Jacquard Google Google Creative Lab Velká Británie
Promo and Activation #OptOutside Venables Bell &Partners Rei USA
Radio The Everyman Meal Ogilvy & Mather KFC JAR
Titanium #OptOutside Venables Bell &Partners Rei USA

Lions Health

Health & Wellness Project Literacy FCB Inferno Pearson Velká Británie
Pharma Breathless Choir Ogilvy & Mather Philips Velká Británie
Grand Prix for Good Manboobs David Macma Argentina

Lions Innovation

Creative Data The Next Rembrandt J. Walter Thomson ING Nizozemí
Innovation Google DeepMind Alphago Google DeepMind Google DeepMind Velká Británie

Lions Entertainment

Entertainment The Displaced The New York Times VRSE.Works USA
Entertainment for Music Formation Prettybird Beyoncé USA
Entertainment for Music Home for Christmas Jung von Matt Edeke Zentrale Německo

České agentury na letošním Cannes Lions bodovaly celkem devět cen. McCann získal zlato a bronz, Y&R dvě stříbra a pět bronzů.

-stk-