Monitoring: Investice do médií letos vyšší o 5 mld. Kč

úterý, 16. srpna 2016, 17:30 Reklama MediaGuru

Podle monitoringu reklamních investic pokračoval růst i v letošním červenci.

Objem hrubých monitorovaných reklamních investic směřovaných do médií se zvyšoval i v letošním červenci. Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere, podle kterých se v sedmém letošním měsíci dařilo všem sledovaným mediatypům. Nejvýrazněji si měla opět polepšit televizní reklama, která podle monitoringu zaznamenala v hrubých číslech meziroční zvýšení o 28 %. Ani v červencových údajích se neobjevují data za internetovou display reklamu, která je vykazována samostatně.

Ceníková cena reklamního prostoru (Kč), VII/2016, změna vs. VII/2015

Investice_cervenec 2016

Podle monitoringu se celkové reklamní investice oproti loňsku viditelněji zvyšují. Meziroční rozdíl v souhrnných investicích je už na úrovni 5 mld. Kč ve prospěch roku 2016. Růst má být podle hrubých dat tažen především televizní reklamou, jejíž celkový letošní objem (objem I-VII) je meziročně vyšší o 3,7 mld. Kč.

Ceníková cena reklamního prostoru (Kč), I-VII/2016, změna vs. I-VII/2015

Investice_2016

Zdroj: Nielsen Admosphere (ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere)

Monitoring ale nepostihuje reálnou výši skutečných investic, které byly na reklamu v médiích vynaloženy. Pracuje s ceníkovými cenami, které se od reálných cen mohou i podstatněji lišit.

-mav-