Optimismus reklamního byznysu se po Brexitu snížil

pátek, 12. srpna 2016, 14:45 Reklama, Výzkum MediaGuru

Optimismus reklamního průmyslu v ČR roste. V Evropě si pohoršila Velká Británie.

Česká republika patří v Evropě k zemím, kde se reklamnímu průmyslu i marketingu stabilně daří. I v druhém čtvrtletí rostlo zdejším podnikatelským subjektům pomalu sebevědomí a na budoucnost nahlíží optimisticky. Nejsebevědomější je ze starého kontinentu aktuálně Itálie, Španělsko a Řecko. Naopak výrazný propad sebevědomí zaznamenala v důsledku Brexitu Velká Británie, pokles je znatelný také ve Francii, Německu a Polsku. Vyplývá to ze zprávy European Advertising Business Climate Index, mapující klima evropského reklamního průmyslu, kterou pravidelně připravuje organizace EACA.

Za druhé pololetí měla nejnižší index podnikatelského sebevědomí v Evropské unii Velká Británie (-31). V období od dubna do července poklesl o šestnáct bodů. Naopak nejvyšší index je pozorovatelný v případě Itálie (+35), který od dubna vzrostl o 11 bodů. Dále je index vysoký ve Švédsku (+33) a Španělsku (+29). V České republice dosahuje index hodnoty 15, což je o jeden bod vyšší než na jaře.

EACA_BusinessConfindence

V rámci EU se také zvýšila poptávka po reklamních službách i nových zaměstnancích. V třetím čtvrtletí se však očekává, že oba dva trendy budou mít klesající tendenci.

Zatímco v západní Evropě jsou výhledy do budoucnosti z pohledu poptávky reklamních služeb čím dál pesimistištější, v severním, středním a středomořském regionu optimismus roste.

EACA_Expectation

Pozn.: Irsko, Finsko, Lucembursko a Maďarsko ve studiu nejsou zahrnuty, neposkytují EACA svá data.

O vnímání Brexitu na reklamním trhu si můžete přečíst také zde

-stk-