RTB House: Reklama v mobilech má vyšší CTR

čtvrtek, 04. srpna 2016, 08:10 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Výzkum RTB House ukázal, že CTR (míra proklikovosti) reklamy je v mobilních zařízeních často vyšší než v případě jejího zobrazení na počítači – průměrné CTR se v počítačích pohybuje kolem 0,73 %, zatímco na chytrých telefonech kolem 0,84 % a tabletech 0,87 %. Tyto údaje vyplývají z agregovaných dat z téměř 40 trhů.

Podle RTB House má na reklamní kampaň v mobilech významný vliv počet nabídek prezentovaných v každé reklamě. Nejúčinnější bannery obsahovaly 12 produktů a dosahovaly průměrného CTR 1,4 % na chytrých telefonech a 1,3 % na tabletech. Druhé nejvíce úspěšné bannery poté prezentovaly 6 nebo 3 produkty. CTR mobilních bannerů s 12 produkty bylo o 43 % vyšší než bannery s 6 produkty, a o 52 % vyšší než ty se 3 produkty.

„Podobně jako u klasické reklamní kampaně lze i zde říci, že čím více produktů banner ukazuje, tím větší je šance přilákat kupující. Například pokud spojíme do jednoho banneru produkty z několika kategorií, které zákazník již prohlížel, zvýšíme šanci, že ho zaujmou,” uvedl Michal Drahokoupil, Key Account Manager RTB House.

Nejefektivnější velikostí se ukázal být formát 300x250, jehož průměrné CTR se na chytrých telefonech pohybovalo kolem 1,03 % (celkem o 186 % více než u formátu 320x100 a o 133 % více než u 320x50), na tabletech pak na úrovni 1,04 % (celkem o 305 % a 174 % více než u zbylých dvou formátů).

-mav-