Dm drogerie zvyšuje obrat, zesílí výdaje na marketing

čtvrtek, 20. října 2016, 12:29 Marketing MediaGuru

Společnost dm drogerie markt příští rok oslaví 25 let na trhu, navýší marketingové investice.

Společnost dm drogerie markt příští rok oslaví 25 let na českém trhu. Oslava čtvrtstoletí se tak stane stěžejním komunikačním tématem a na její podporu plánuje firma i navýšení marketingových investic. 

V České republice dosáhl obrat dm drogerie markt za obchodní rok 2015/2016 7,8 miliard korun, což je o 8,8 % víc než v předchozím roce. Růst přitom nebyl zapříčiněn expanzí (otevřena byla pouze jedna nová filiálka v Bruntále), ale navýšením obratu jednotlivých prodejen. „Podařilo se nám nejen naplnit očekávání našich zákazníků, ale občas je i předčit. A také se nám povedlo oslovit je na emocionální úrovni,“ uvedl Gerhard Fischer, jednatel dm drogerie markt ČR.  

Ve své filozofii se značka dm drogerie markt soustředí především na zákaznické potřeby. Tomu přizpůsobuje nejen komunikaci, ale i podobu svých prodejen a školení zaměstnanců. „V komunikaci využíváme kompletní marketingový mix. Nekomunikujeme primárně cenu, ale snažíme se nabízet našim zákazníkům řešení jejich potíží,“ vysvětlila pro MediaGuru.cz Martina Horká, vedoucí resortu marketingu a nákupu společnosti. 

Do prodejní sítě investovala firma za uplynulý rok 128 mil. Kč. Celkem 24 prodejen prošlo regenerací, u některých byla zvětšena prodejní plocha. Díky tomu mohla dm lokálně rozšířit sortiment. Do budoucna uvažuje také o spuštění e-shopu, který prozatím funguje na německém a rakouském trhu. „V současné chvíli jsme pouze ve fázi vyhodnocování dvou běžících byznys modelů v zahraničí, ale sami jsme zatím žádný projekt nezahájili,“ dodala Horká. 

Sortiment, jenž čítá na 12 tisíc položek, sází na vysoký podíl privátních značek. Těch má v současnosti 24, které nabízejí celkem 3 600 položek.

dmznacky

V dubnu roku 2015 byla na trh uvedena značka biopotravin dmBio s portfoliem 380 produktů, které na regále nahradily dosavadní značku AlNatura. 

dmBio

V září byla uvedena také nová privátní značka dekorativní kosmetiky trend IT UP, jež cílí na ženy ve věku 18–35 let. Provází ji slogan „Be a voice. Not an echo.“, který chce zákaznice nabádat, aby nepodléhaly žádnému módnímu diktátu, ale vytvořily si svůj vlastní styl. Obě dvě nové značky předčily podle Martiny Horké svými prodeji očekávání. Do budoucna chce dm drogerie markt podíl privátních značek navyšovat, v příštím roce uvede jednu novou privátní značku.

dm_predstavuje_novou_znacku_dekor_kosmetiky

V září byl do prodeje také zaveden vybraný sortiment vyhrazených léčivých přípravků. „V dm vnímáme logickou spojitost mezi doplňky stravy a vyhrazenými léčivými přípravky. Pro své zákazníky chceme být kompetentním prodejcem produktů na poli prevence a udržení zdraví. Proto jsme se rozhodli k rozšíření stávajícího sortimentu doplňků stravy o vyhrazené léčivé přípravky,“ doplnila Martina Horká.

V rámci regionální skupiny čítající 11 zemí, včetně České republiky, činil obrat 2,1 miliard euro, zvýšil se o 8,1 %. V součtu s Německem dosáhl obrat 9,1 miliardy euro, což představuje 7% nárůst. Nyní se skupina chystá na vstup do Itálie.

-stk-