Hrubé mediální investice za tři čtvrtletí jsou vyšší o 15 %

úterý, 18. října 2016, 12:12 Reklama, Výzkum MediaGuru

Monitorované investice do reklamy v médiích jsou letos vyšší než loni.

Objem monitorovaných investic za nákup reklamního prostoru v médiích za první tři čtvrtletí roku 2016 dosáhl celkově více než 50 mld. Kč a ve srovnání se stejným obdobím loni se zvýšil o 15 % (konkrétně o 6,7 mld. Kč). Vyplývá to z dat Nielsen Admosphere. Do přehledu jednotlivých mediatypů není započítaná internetová display reklama. Nejvyšší nárůst, a to na úrovni 4,7 mld. Kč, si v monitoringu připsala televizní reklama (+20 %). Zvýšení se ale v hrubých cenách mělo dotknout všech mediatypů.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, I-IX/2016 vs. I-IX/2015

Investice_zari_leden

Také v letošním září pokračoval podle monitoringu růst reklamních investic, a to na úrovni 16 % ve srovnání s zářím 2015. V korunovém vyjádření to představuje 1 mld. Kč.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, IX/2016 vs. IX/2015

investice_zari

Internetová display reklama, která není v přehledu uvedena, měla podle dat monitoringu dodaných sdružení SPIR v září 2016 meziročně klesnout o 8 % na 527 milionů korun.

Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

Zdroj dat: Nielsen Admosphere

-mav-