Reklama si letos začala všímat translidí

neděle, 02. října 2016, 09:50 Reklama MediaGuru

Nike, Clairol, H&M nebo Bud, to jsou značky, které letos do reklamy vsadily na translidi.

V jednom ze série spotů letošní kampaně „Unlimited“ značky Nike se objevil i Chris Mosier, triatlonista, který letos reprezentoval USA na olympiádě v Riu. Do spotu se ale nedostal jen pro své sportovní výkony, ale zejména kvůli tomu, že byl ve výpravě prvním transgender sportovcem v historii. A Nike letos nebyla zdaleka jedinou značkou, která na téma translidí vsadila. Přidala se k nim značka vlasové kosmetiky Clairol s Tracey Normanovou, H&M s Caitlyn Jennerovou, YouTube nebo pivo Bud.

Marketéři totiž vycítili, že téma transgender ve společnosti rezonuje více než dřív. V USA tomu napomohl například seriál Orange Is the New Black s transgender herečkou Laverne Coxovou, příklad již zmíněné Caitlyn Jennerové, jež měla za sebou ještě jako Bruce Jenner olympijskou kariéru, nebo zákony o toaletách. Spolu s tím mají zajisté na paměti i ekonomickou sílu LGBT komunity jako celku. Jen za loňský rok vzrostla podle společnosti Witeck Communications její kupní síla v USA o 3,6 % na 917 miliard dolarů.

„Bezpochyby nyní probíhá v přijímání trans komunity ve společnosti posun, který se dostal i do reklamy,“ myslí si Beth Avelliniová z newyorské agentury Grey, jež stála za kampaní pro Clairol. V ní Tracey Normanová vypráví o kariéře modelky ze 70. let, jež skončila ve chvíli, kdy její tajemství vyšlo najevo. Caitlyn Jennerová se stala tváří sportovní kolekce řetězce H&M. YouTube zase využívá tematiku translidí k propagaci služby YouTube Music. A pivo Bud se ve své kampani reflektující letošní prezidentské volby nechává slyšet, že jeho strana je opravdu, ale opravdu pro všechny.

V reklamách s translidmi je podle reklamních expertů klíčová autenticita. Agentuře, která s tímto tématem pracuje, se proto vyplatí udělat si průzkum, jaký tón a copywriting zvolit, aby kampaň co nejlépe rezonovala s publikem – přesně tak to učinila kupříkladu agentura Wieden+Kennedy při přípravě kampaně pro Nike.

-stk-