Rencar: Příjmy DPP z reklam mohou být 120 mil. ročně

čtvrtek, 06. října 2016, 08:08 Aktuality, Reklama MediaGuru

Společnost Rencar předložila na středečním jednání s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) návrh, podle kterého mohou příjmy DPP z reklam dosáhnout až 120 milionů korun ročně. 

„Opakovaně jsme zcela neoprávněně obviňováni, že smlouva o pronájmu reklamních ploch je pro Dopravní podnik nevýhodná,“ říká generální ředitel společnosti Rencar Pavel Slabý a dodává: „Naopak příjmy Dopravního podniku mohou v rámci stávající smlouvy ročně dosahovat 120 milionů korun. To je více, než údajně nabízejí konkurenční společnosti.“

K výraznému zvýšení příjmů DPP může dojít bez jakékoli změny uzavřené platné smlouvy. Podle Rencaru stačí, aby DPP plnil své povinnosti plynoucí mu ze smluv. „Příjmy DPP z pronájmu reklamních ploch se podle smlouvy pohybují dle výše obratu v rozmezí od 75 % do 50 %, a to bez maximálního limitu odvodu a se zaručeným minimem, které Rencar musí zaplatit, i kdyby sám byl ve ztrátě,“ uvádí Rencar.

Naopak za nevýhodnou označila před časem smlouvu primátorka Adriana Krnáčová, která ji chce vypovědět. „Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není," uvedla.

Dohoda DPP s firmou Rencar na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Dopravní podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně. DPP prý zároveň připravuje podklady pro vypsání transparentního výběrového řízení, ze kterého vzejde nový partner podniku v oblasti využití reklamních ploch společnosti.

-stk-