CzechTourism výrazně zvýšil AVE pro letošní rok

čtvrtek, 12. ledna 2017, 10:35 Marketing MediaGuru

Prezentace České republiky bude letos stavět na barokní tematice.

V letošním roce staví agentura CzechTourism svou komunikační strategii na barokním tématu. V B2B pracuje s faktorem bezpečné destinace. Letos agentura očekává příjezd 9,1 milionů turistů. Celkový příjem z cestovního ruchu by měl dosáhnout 150 miliard korun. Plánovaná hodnota inzertního prostoru (AVE) je oproti loňskému roku téměř čtyřnásobná vyšší v rámci incomingového turismu je vyčíslena na 3,7 miliardy korun, v oblasti domácího cestovního ruchu na 82 milionů korun. Vyplývá to z informací uvedených na stránkách agentury.

Své cíle si Czech Tourism určuje na základě celkových výsledků z předešlých let. Zatímco v roce 2016 byla AVE stanovena na jednu miliardu podle výsledků roku 2014, letos se vychází z výsledků roku 2015. „Tento rok byl pro CzechTourism rekordní, cíl AVE se podařilo překonat trojnásobně. Bylo to způsobeno zejména úspěšnou prací našich kolegů v asijských zemích (Čína, Hong Kong, Jižní Korea),“ vysvětluje Josef Ciglansky z marketingového výzkumu Czech Tourism.

Hlavním komunikačním tématem bude letos příběh barokní krajiny a jejích stavitelů, které bude komunikováno v rámci dlouhodobého positioningu Česko - země romantických příběhů. Akcentovány budou barokní zahrady, zámky, církevní památky i osobnosti. Pozornost bude věnována také zrodu lázeňství. Zatímco cizincům budou prezentovány nejznámější barokní památky, tuzemským turistům ukáže Czech Tourism zatím neobjevená místa.

Cílem letošní strategie je vytáhnout zahraniční turisty i za hranice Prahy, prodloužit délku jejich pobytu a nadále rozšiřovat a zkvalitňovat nabídku České republiky. Novinkou letošního roku je příprava tematických itinerářů určených primárně B2B partnerům. 

Podle návrhu rozpočet plánuje agentura investovat do marketingu necelých 260 milionů korun. Důraz přitom bude klást na co-branding, PR, vlastní média i B2B aktivit. Rovněž chce těžit z mezinárodní spolupráce, například v rámci Visegrádské čtyřky

navrh-marketingoveho-rozpoctu
*v rozpočtu nejsou zahrnuty provozní náklady

Následující rok se zaměří Czech Tourism na 100. výročí založení Československa, komunikačním tématem se stanou příběhy 20. století, připomenuta bude moderní architektura a české značky.

-stk-