Porsche ČR: Do marketingu se investovat nebojíme

čtvrtek, 26. ledna 2017, 08:00 Marketing MediaGuru

I letošní rok má být pro Porsche ČR marketingově silný, říká jednatel Porsche ČR Vratislav Strašil.

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů koncernových značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, dodala loni na českém trhu zákazníkům 52 936 vozů, což představuje meziroční nárůst o 11,6 %. „Porsche Česká republika si svým růstem udržuje postavení druhé největší firmy v rámci skupiny Porsche Holding Salzburg, hned po Rakousku. V roce 2016 dosáhla naše společnost celkového obratu 28,3 miliardy korun, což je o 12,1 procenta více než v předchozím roce,“ uvedl na výroční tiskové konferenci její jednatel Franz Pommer.

I na letošní rok se společnost dívá optimisticky, což se odrazí i v marketingových investicích. „Jsme jedním z mála koncernů na trhu, který se nebojí do marketingu pořádně investovat. Naše  letošní marketingové investice budou více méně stejné jako loni,“ popsal jednatel Vratislav Strašil s tím, že konkrétní mediální podpora se odvíjí od nově uváděných modelů.

Do roku 2017 vstoupí koncern Volkswagen s novou strategií „Together 2025“, mezi jejíž pilíře patří autonomní jízda společně s elektrickou mobilitou. Hlavní vizí koncernu je stát se předním globálním poskytovatelem udržitelné mobility. Jako jeden z prvních kroků k její realizaci byla v prosinci na start-upové přehlídce TechCrunch Disrupt představena nová společnost Moia, která přebírá roli poskytovatele služeb pro mobilitu v rámci koncernu. Konkurovat chce především aplikacím typu Uber.

Značka Volkswagen letos představí nový model Arteon, který má být následovníkem CC, dále také Tiguan Allspace a nové Polo. Z marketingových aktivit pokračuje značka s podporou pražského maratonu a regionálních běhů Run Czech. I nadále zůstává partnerem českého florbalu. Z dalších aktivit lze zmínit spolupráci s STK pro chlapy – nadačním Fondem Petra Koukala či eventy pro přímé i fleetové zákazníky, například Volkswagen Driving Day, 4 Motion event nebo Touareg 4x4 academy.

Audi, které letos představí nové modely A8, TT RS a SQ5, ve svých marketingových aktivitách dlouhodobě buduje spojení se zimními sporty. Ve spolupráci se Svazem českých lyžařů rozvíjí svůj Audi Ski Teamkterý v loňském roce doplnila česká lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká. Dále je značka partnerem Špindlerova Mlýnu nebo závodu Audi SnowJam. Aktivní je ale i v golfu se svým Audi quattro Cup či v rámci veslařských závodů Pražské primátorky. Zapojuje se také do festivalu filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady. V následujících dvou letech čeká značku modernizace prodejní a servisní sítě, a to v souladu s novým konceptem showroomu.

Španělská značka Seat přijde na trh letos s modernizovaným modelem Leon Cupra 300, novou Ibizou a novým crossoverem Arona. Pokračuje v partnerství s Českým atletickým svazem, konkrétně s  ambasadorkou Barborou Špotákovou, a také s Petrem Fulínem, jenž jezdí závody FIA ETCC s modelem Seat Leon Cup Racer. Připravuje Seat Day Most. A v kulturní oblasti je partnerem festivalu španělských filmů La Película. Rovněž bude nadále modernizovat svou prodejní a servisní síť, jejíž novou podobu lze vidět na příkladu nedávno otevřeného showroomu Pyramida Centrum v Průhonicích.

Volkswagen Užitkové vozy uvede nový model Crafter, Amarok V6 a Crafter 4x4. K novému Crafteru připravuje roadshow VW Crafter Experience a pilotní projekt Connected Van, jenž ukáže možnosti propojení vozu s danou firmou. V plánu je rovněž spuštění webu www.volkswagenprestavby.cz, jenž bude sloužit k demonstraci variability vozu. Vedle toho bude značka i nadále rozvíjet letos již dvacetiletou spolupráci se Svazem lyžařů, podpoří Jizerskou 50 a projekt Lyžování dětem, který organizuje závody pro děti a mládež v Libereckém a Královehradeckém kraji.

Kromě prodeje nových aut se chce Porsche ČR zaměřit také na posílení povědomí značky Das WeltAuto, zastřešující prodej ojetých vozů. V loňském roce předali prodejci tohoto programu zákazníkům celkem 17 537 ojetých vozů, což odpovídá meziroční růstu o 1,3 %. Letos bude i nadále probíhat redesign sítě a dojde i k jejímu rozšíření.

-stk-