Nejlepším hercem v reklamě je Ivan Trojan
Reklamní soutěž Prima Zlatá pecka rozdala své ceny pro nejlepší reklamy i herce v reklamě.
Nejlepším hercem v české reklamě roku 2016 je Ivan Trojan. Rozhodlo o tom hlasování diváků v soutěži Prima Zlatá pecka 2016. Její výsledky byly slavnostně vyhlášeny ve středu v podvečer v pražském klubu Lávka. Cenu pro nejlepšího herce vyhlašují Herecká asociace a Český národní panel spolu s AČRA MK. Hlasování probíhalo každý měsíc, hodnotilo se dohromady 162 spotů, celkem bylo zpracováno 18 tisíc dotazníků.
Nejlepší herci v reklamě 2016
1. Ivan Trojan |
2. Anna Schmidtmajerová |
3. Tomáš Jeřábek |
4. Tomáš Měcháček |
5. Václav Neužil ml. |
Ivan Trojan je v posledních letech v reklamě známý především jako tvář operátora T-Mobile. Spot z kliniky inovativní péče bodoval i v samotné soutěži Prima Zlatá pecka, kde byl oceněn spolu s dalšími spoty Retro pro Národní muzeum, Klub přátel pro Člověka v tísni, Šatky pro Dobrého Anděla, Pivo pro VŠMU a Naši hrdinové pro Heineken.
Oceněny byly také reklamy Fofoly 2015, tedy práce agentury Zaraguza, a Zlatého bažanta 1973. Zlatý bažant bodoval dvakrát, uspěl i v kategorii product placementu, když se objevil v retro pořadu předpovědi počasí. Kampaň zpracovala agentura Wiktor Leo Burnett.
Za úspěšný product placement získala také zlatou pecku Omnicom Media Group za prezentaci značek Sportisimo a Adidas v pořadu Parta maraton (ČT) a zvláštní cenu PPA si za product placement odnesla také agentura Wunderman za kampaň Ford v Opeře.
Zlatou pecku za nejlepší tiskovou inzerci přidělila porota agentuře Guideline za vizuál pro Isotra a za nejlepší plakát agentuře Loosers za práci pro společnost CWP výživové poradenství.
Ve dvou kategoriích byla oceněna slovenská kampaň Pověz mi to do očí (agentura Mayer/McCann-Erickson), upozorňující na rozdíly v komunikaci na sociálních sítích a v osobní komunikaci.
Rovněž dvě ceny v různých kategoriích posbírala už zmiňovaná kampaň Retro od Havas Worldwide Prague.
Ceny v reklamní soutěži Prima Zlatá pecka se rozdávaly po dvaadvacáté. Nejvíce Zlatých pecek si odnesly agentury Zaraguza, Havas Worldwide Prague, Mayer/McCann-Erickson, Wiktor Leo Burnett a Made by Vaculik.
Práce přihlásilo 42 agentur a přihlašovatelů, které v odborných porotách hodnotili profesionálové z několika uměleckých oborů: Michal Viewegh, Irena Pavlásková, Jan P. Muchow, Štěpán Wolde, Goran Tačevski, Jan Tuček, Hana Halvorsen Banks, Tomáš Jindříšek a další.
Přehled oceněných prací Prima Zlatá pecka 2016
kategorie |
kampaň |
zadavatel / klient |
přihlašovatel / agentura |
Billboard | Retro | Národní muzeum | Havas Worldwide Prague |
Internetové reklamní formáty | Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti | Mayer/McCann-Erickson |
Jiné / CSR instalace | Hlas lesa | Škoda Auto | Prague Bistro Digital |
Jiné / Integrovaná kampaň | První čokoláda na světě, která hraje hudbu! | Nestlé | Zaraguza CZ |
Jiné / kampaň | Fofola 2015 | Kofola Československo | Zaraguza |
Jiné / kampaň | Zlatý Bažant 73 | Heineken Slovensko | Wiktor Leo Burnett |
Jiné / Non profit / PR | Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti | Mayer/McCann-Erickson |
Jiné up-cycled lavička | Umělecká up-cycled lavička | tieto | Respiro, utopia design |
Multimediální a internetová prezentace | Tatra Academy | Tatra banka | Zaraguza |
Multimediální a internetová prezentace | Muži činu | Merck | Dark Side |
Plakát | Huben Ti sluší | CWP výživové poradenství s.r.o. | Loosers |
Product placement | Zlatý Bažant 73 - Predpoveď počasia | Heineken Slovensko | Wiktor Leo Burnett |
Product placement | Sportisimo a Adidas v pořadu Parta maraton | Sportisimo | Omnicom Media Group |
Tisková inzerce | Chrání vaše soukromí | Isotra | Guideline |
TV spot | Retro | Národní muzeum | Havas Worldwide Prague |
TV spot | Klinika inovativní péče - Mobily to je naše | T-Mobile Czech Republic | Lion Communications – Saatchi & Saatchi |
TV spot | Klub Přátel Člověka v Tísni | Člověk v tísni, o. p. s. | Comtech Group |
TV spot | Šatky | Dobrý Anjel | Made by Vaculik |
TV spot | Pivo | VŠMU - istropolitana project 2016 | Made by Vaculik |
TV spot | Naši hrdinové | Heineken CZ | VCCP Praha |
Zvláštní ocenění Prima Zlatá pecka 2016
cena |
kategorie |
kampaň |
zadavatel |
přihlašovatel |
Media Marketing Services | Rozhlasový spot | Mária | VŠMU - istropolitana project 2016 | Made by vaculik |
Digitální a internetová cena | Product placement | Ford v Opeře | Ford Motor Company | Wunderman |
Product Placement Award | Multimediální a internetová prezentace | Budoucnost má hloubku | Hornicko-geologická fakulta VŠB-TUO | Action Please |
Zdroj: Prima Zlatá pecka 2016
Všechny práce je možné zhlédnout zde.
-mav-