Super Bowl o imigraci, ekologii i rovnoprávnosti
Letošní finále ligy amerického fotbalu NFL si nenechají utéct nejen diváci, ale i mnozí zadavatelé.
Když se jedná o Super Bowl, neboli finále ligy amerického fotbalu NFL, všechny limity jdou stranou. Během zápasu, který se letos odehraje v neděli 5. února, láme televizní sledovanost rekordy, stejně jako cena za reklamní spot. Značky jsou ochotny soustředit do reklamního prostoru nemalé investice. Kromě pěti milionů dolarů za 30 sekund času v reklamním breaku vynaloží nemalé investice i do komunikace před samotným finále, a to jen aby na samotnou reklamu dostatečně upozornily. Záležet si nechají také na kreativě, nebojí se drahé produkce, známých tváří ani silných příběhů, mezi nimiž se tentokrát objeví i témata imigrace, ekologie či rovnoprávnosti.
Na tématu imigrace postavila svou letošní kampaň pivní značka Budweiser, která ve výpravném spotu popisuje těžkou cestu jednoho ze svých zakladatelů Adolpha Busche do Ameriky. Ve světle nedávného Trumpova zákazu vstupu občanů sedmi muslimských zemí do USA je značka připravena také na živé online diskuse.
O cestě migrantů z Mexika do USA vypráví reklama stavařské společnosti 84 Lumber. Zda matka s dcerou nakonec dorazí do své vysněné země, ukáže až nedělní večer. I v tomto případě dostává reklama v kontextu návrhu nového amerického prezidenta na stavbu zdi oddělující Spojené státy od Mexika aktuální politický rozměr.
Supertajné informace a podprahová reklama se objeví ve spotu avokád z Mexika, kterým pro změnu hrozí zase 20% zdanění.
Na bezstarostnou jízdu se po letech vydal Peter Fonda, tentokrát však vyměnil motorku za Mercedes-AMG.
To, jak těžký život může mít ekologická aktivistka bez hybridního automobilu, ukazuje Melissa McCarthyová, známá ze seriálu Gilmorova děvčata, v reklamě automobilky Kia.
Jiná automobilová značka se zase zaměřila ve svém spotu na rovnoprávnost. Na příběhu otce a dcery klade Audi důraz na rovnost platů.
Do prostředí amerického fotbalu, i když poněkud jiné úrovně, než je Super Bowl, zamíří ve své reklamě Buick.
Na lechtivou strunu si zahrála značka čisticích prostředků Mr. Clean.
Internet ve své ztělesněné podobě, se svými e-maily, koťátky, kbelíkovou výzvou, modro-černými či bílo-zlatými šaty, dostal hlavní roli ve spotu doménové společnosti GoDaddy.
O svou vlastní doménu bojuje v reklamě na Squarespace John Malkovich.
-stk-