Umělá inteligence bude „elektřinou 21. století“

pátek, 24. února 2017, 16:45 Marketing MediaGuru

Umělá inteligence již zvládne i blafovat při pokeru. Do budoucna bude pro zákazníky filtrovat nabídky.

Umělá inteligence se posunula zase o krok dál. Po dvaceti dnech, během nichž sehráli čtyři profesionální hráči pokeru na 120 tisíc partií s novým softwarem Libratus, byl jasný vítěz. Lidi s umělou inteligencí prohráli celkem 1,76 milionu dolarů. Průlomové na tomto neobvyklém turnaji je, že se software naučil pracovat s neúplnými informacemi a sám dokázal blafovat. Další meta umělé inteligence tak byla pokořena.

Nástup umělé inteligence, který se den za dnem přibližuje, však radikálně nepromění jen poker. Podle Kevina Kellyho, editor časopisu Wired, se bude chovat jako elektřina, tedy vynález, který se prolne do všech oblastí každodenního života a poběží na jeho pozadí. Podnikatelé ji nebudou muset sami vyrábět, postačí, když si ji od někoho koupí a uzpůsobí svým potřebám. „Umělá inteligence, kterou vidíme na obzoru, vypadá spíše jako webové služby Amazonu, které jsou levné, spolehlivé a průmyslové,“ popisuje Kelly ve své knize The Inevitable, kde představuje 12 technologií, které se podílejí na utváření budoucnosti.

Podle odhadu společnosti Research & Market by měl trh s umělou inteligencí do roku 2025 dosáhnout hodnoty 23,4 miliard amerických dolarů. Na poli reklamy a marketingu umožní automatizaci trackování spotřebitelů, hlubší pochopení zákaznické cesty i lepší personalizaci nabídky.

Jak ve své publikaci Predestination radí mediální agentura PHD, už nyní by měly firmy školit své marketingové zaměstnance v oblasti SEO, PPC a programatické reklamy, nabírat datové analytiky a IT architekty. Dostatek prostředků a energie by měly věnovat rovněž budování ekosystému, v němž budou propojována data prodejní, zákaznická i behaviorální. A v neposlední řadě by už nyní měly při tvorbě obsahu myslet na správné tagování neboli označování informací, které se následně projeví do personalizované komunikace.

Jednotlivé tagy, kterými bude označeno například jídlo, jeho ingredience, alergeny i místo původu a způsob zpracování, budou využívat tzv. virtuální osobní asistenti (VPA). Ti budou nabídky filtrovat a vybírat je svému spotřebiteli na míru. Zároveň budou neustále zpracovávat i zpětnou vazbu a nabídku přizpůsobovat. Ve chvíli, kdy bude mít zákazník pozitivní zkušenosti s určitým hotelem například v Benátkách, VPA jeho preference zohlední při vybírání dalšího ubytování.

Na základě filtrování se také dostane marketingová komunikace na dosud nevídaný stupeň personalizace. Cílem bude vytvořit mezi značkou a spotřebitelem„intimní vztah“, kdy komunikace poběží nezávisle na okolí.

Pro posílení své image bude značka muset vytvářet neopakovatelné zkušenosti, které budou vyčnívat nad rámec filtrů. Příkladem může být značka šampónu, která zkušenost navodí nabídkou speciálního držadla, jež při dávkování šampónu vypouští ještě bubliny a zároveň hraje hudbu.

Celou publikaci Predestination si můžete prohlédnout zde.

Pozn.: Mediální agentura PHD je provozovatelem serveru MediaGuru.cz.

-stk-