Valentýna využívají zejména značky čokolád

pátek, 10. února 2017, 11:17 Marketing MediaGuru

Valentýna chce letos slavit 6 z 10 Čechů, největší marketingovou příležitostí je pro čokolády.

Svátek svatého Valentýna plánuje, stejně jako v loňském a předloňském roce, oslavit 6 z 10 Čechů. V porovnání s loňským rokem se nemění ani plánované výdaje, v průměru se pohybují kolem 1 500 korun. Kromě večeře, oslavy v soukromí či procházky plánují Češi svůj protějšek obdarovat. Muži nejčastěji koupí ženě květinu (63 %), sladkosti (29 %) nebo parfém (27 %). Ženy darují sladkosti (31 %) nebo parfém (24 %), třetina však nedá svému protějšku dárek žádný. Vyplývá z každoročního průzkumu Equa bank.

Na únorový svátek tradičně sázejí zejména čokoládové značky, které se zaměřují především na své pralinky. Podporují je značky jako Milka, Tatiana i Orion.

Milka, pro kterou je Valentýn jedním z vrcholů marketingových aktivit, letos pracuje s tematikou ručně psaných milostných dopisů, k čemuž upravila obal pralinek ve tvaru srdce s vyznačeným prostorem pro zamilovaný vzkaz.

milka

Pro inspiraci připravila také na microsite reknitomilkou.cz návod, jak napsat ten nejlepší milostný dopis, či video zachycující ženy čtoucí reálné dopisy od svých protějšků. Součástí je kromě komunikace v outdooru rovněž zapojení ambasadorů a celebrit, včetně Leoše Mareše, Ester Janečkové, neslyšícího páru manželů Wiesnerových a youtuberů Pedra a Expl0ited. Pod kampaní jsou podepsány agentury Outbreak a PR.Konektor.

obalem si pohrála i další značka z portfolia společnosti Mondelēz Tatiana, která na něj předepsala vzkaz „Pro tebe“. Obal však bude používat i dlouho po svatém Valentýnu, a to až do května, aby jej zákazníci mohli využít i na Den matek.

a4_tatiana_194g_front_72dpi
Upravený obal značky Tatiana

Společnost Nestlé na Valentýna promuje svou značku Orion a její bonboniéru Modré z nebe ve valentýnské edici. „Hlavní myšlenka stojí na konceptu: ,Nezáleží na tom, kdo jsi a jakým způsobem vyznáváš lásku. Je důležité to udělat,‘“ popisuje na dotaz MediaGuru.cz Renata Popelková, manažerka značky dezertů Orion.

mzn_valentyn
Valentýnská edice Modré z nebe

Kampaní se snaží značka oslovit mladší cílovou skupinu. Pracuje proto s lehkou nadsázkou a využívá různé formáty – například GIF videa na Facebooku, pre-roll videa na YouTube, outdoorové plochy, zejména citylighty a potisk zastávky (viz úvodní obrázek). Zařazuje také tištěnou inzerci a in-store visibilitu v podobě valentýnských rukávů a speciálních stojanů. Součástí komunikace je rovněž event, který je připravován ve spolupráci se společností Avon. Pod kampaní je podepsána agentura Second Head.

Letos se valentýnská tematika propíše také do nového konceptu Čokoládové studio, v němž představuje Orion Mistrovskou edici hořkých čokolád se 68 % kakaa. V pondělí 13. února si budou jeho návštěvníci v karlínské kavárně Parlor moci nechat do čokoládové tabulky vyrýt osobní vzkaz.

orion
Čokoládové studio značky Orion

Vedle cukrovinek sv. Valentýna využívají i další hráči – restaurace, kavárny, květinářství, šperky, módní značky a také dopravci, kteří nabízejí zvýhodněné letenky či jízdenky. Na 18 trzích světa komunikují svou valentýnskou nabídku České aerolinie (ČSA). Akci 1+1 spustily společnosti Student Agency i Leo Express.

Valentýnskou soutěž odstartovalo rádio Evropa 2, které v průběhu týdne od 8. do 14. února soutěží v Ranní show Evropy 2 o sadu šperků a diamantový prsten v hodnotě 100 000 Kč. Stanice tak přichází s novým soutěžním konceptem, jenž obsahově propojuje vysílání rádia s aktivitami na sociálních sítích a webu. Soutěž bude podpořena i on-air a digitální kampaní v rámci všech kanálů rádia.

banner_valentin_e2

Po svém si Valentýna upravil internetový obchod Zoot.cz, který spustil od 3. února „srdcařskou“ kampaň, oslavující lidi, kteří „mají srdce na správném místě“. Letos se spojil s neziskovou organizací Loono, které za každou fotografii srdce/hrudníku na Instagramu sdílenou s hashtagem #jsemsrdcar věnuje 10 korun. Rovněž k tomu připojil i speciální charitativní kolekci triček.

-stk-