Na Louskáčkovi mi chyběly designérské práce
Předsedkyně poroty Britta Poetzsch hodnotí letošní ročník soutěže ADC Creative Awards.

Vítězové letošního ročníku ADC Creative Awards jsou již známí. Nejvíce Louskáčků si odnesla agentura Kaspen/Jung von Matt, bodovaly také práce od Havas, DDB, WMC Grey a Fallon. O tom, proč nebyla letos udělena Grand Prix, ale i o pohledu na českou kreativní práci, jsme mluvili s předsedkyní poroty Brittou Poetzsch, kreativní ředitelkou hamburské agentury Track.
Na letošním ročníku soutěže ADC Creative Awards nebyla udělena Grand Prix. Proč jste se k tomu rozhodli?
O Grand Prix jsme v rámci poroty vedli dosti náročnou diskusi. Někteří z porotců byli toho názoru, že si ani jedna z prací Grand Prix nezaslouží. Vždy v nich totiž něco chybělo, a to nejčastěji ve zpracování. Pro udělení Grand Prix nestačí jen skvělý nápad, ale musí ho doprovázet i výborná exekuce.
Které z přihlášených prací Vás osobně nejvíce zaujaly?
V soutěži jsem viděla opravdu mnoho dobrých prací, takže je těžké říct, která z nich mě zaujala nejvíc. Ale jako první mě napadne kampaň pro McDonald´s „When You´ve Had Enough“, ke které bylo potřeba hodně odvahy, nebo kampaň „Studentská pečeť – Čokoláda hraje“. Na ní se mi líbilo, že vycházela přímo ze samotného produktu, navíc jsem ten nápad ještě nikdy předtím neviděla. Také bylo v soutěži hodně dobré práce pro Škoda Auto.
Pokud se podíváte na soutěž jako celek, jak hodnotíte úroveň české kreativity?
Velmi silné byly kategorie Branded Content a Film, což nesporně vychází z české filmařské tradice. Na druhou stranu mi chyběly kvalitní práce v kategoriích Design a Illustration. Očekávala jsem v tomto ohledu od Česka víc, přece jen jste zemí designérů, ale jak jsem se dozvěděla, spíše je to tím, že se designéři do reklamní soutěže jednoduše nehlásí. A přitom by to podle mě stálo za to.
Co by je mohlo přesvědčit se soutěže zúčastnit?
Myslím si, že je to pro ně jedinečná příležitost. Porota je mezinárodní, zasedají v ní cizinci, kteří neznají lokální kontext, takže zároveň nehájí ničí zájmy. Posuzování je tudíž nezaujaté a jediné, co je pro porotce relevantní, je úroveň přihlášené práce. Navíc pokud designéři v soutěži získají zlaté ocenění, mohou se účastnit evropské soutěže ADC*Europe a zaujmout na evropské úrovni.
Donedávna jste zastávala pozici globální kreativní ředitelky agentury Ogilvy & Mather. V únoru jste však nastoupila do čela kreativy agentury Track v Hamburku. Proč jste se k tomuto kroku rozhodla?
Bylo to vesměs osobní rozhodnutí. Žiju v Berlíně, kde je však velmi těžké najít práci, a pro Ogilvy jsem pracovala v Düsseldorfu, což je podle mě to nejnudnější město v Německu. Ve chvíli, kdy musíte platit cenu za dvojí život, máte pocit, že vše ostatní musí být v dokonalé rovnováze, a pokud není, je nutné to změnit. Jako kreativec mám ráda nové věci, což nová agentura v novém městě přináší. Track je moderní agenturou, která je dceřinou společností DDB. Původně se zaměřovala na CRM a dnes propojuje digitál s daty za účelem budování značky, což mě zajímá.
Britta Poetzsch, kreativní ředitelka agentury TrackV agentuře Track působí od února letošního roku. Předtím přes dva roky pracovala jako globální kreativní ředitelka agentury Ogilvy & Mather, zkušenosti má i z agentury Serviceplan Sales či McCann Erickson, kde byla jako kreativní ředitelka odpovědná za všechny německé pobočky. Začínala v agenturách KNSK a Springer & Jacoby. Pracovala pro klienty Lucky Strike, Lufthansa, Coca-Cola, Beck, KFC a ADAC. Na kontě má ocenění ze soutěží od Cannes, Dubai Lynx, ADC of Europe, ADC Germany až po Deutscher Werbefilmpreis a mnoho dalších. Vystudovala obor společenské a ekonomické komunikace na berlínské Vysoké škole umělecké. Nejraději se podle svých slov inspiruje právě na kreativních soutěžích a festivalech. „Uvědomíte si jiné úhly pohledu, setkáte se s jinými lidmi s rozdílnými názory, a to je inspirativní. Ale stejně tak se inspiruji i jen tím, že poslouchám spolucestující v autobuse. Prostě jako všichni kreativci se snažím ze všeho dostat pokud možno co nejvíc,“ prozradila v našem rozhovoru. |
Výsledky ADC Creative Awards 2017 naleznete zde. |