AKA: Reklama je atraktivní pro polovinu mladých

pondělí, 29. května 2017, 13:02 Aktuality, Reklama, Výzkum MediaGuru

Reklama a komunikace je z hlediska uplatnění atraktivní obor pro polovinu mladých, neatraktivní je jen pro 8 % z nich. Ukazuje to výzkum Asociace komunikačních agentur (AKA), která se ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere ptala mladých lidí ve věku 18 až 30 let na postavení reklamy jako oboru pro budoucí uplatnění.

Pokud  je obor reklamy a komunikace zařazen do kontextu jiných, umístí se reklama z hlediska preferencí až za IT, cestovním a turistickým průmyslem, zábavním a umělecký průmyslem, vědou a výzkumem. Reklama a komunikace je spíše oborem druhé a třetí volby.

Ukazuje se také, že mladí lidé mají docela slušnou představu o šíři profesí, které se v dnešní reklamě uplatní. Většinově jsou si vědomi toho, že vyžaduje kromě klasických profesí kreativních, jako jsou grafik nebo textař, i technické profese – analytiky a programátory. Právě moderní technologie podle 72 % respondentů obor výrazně zatraktivnily. Mezi znalostmi, které se v komunikace a reklamě uplatní, kladou na první místo psychologii (83%). Za ní pak řadí IT, výtvarnou tvorbu a sociologii (kolem 70 %).

„Konjunktura přinesla vyšší poptávku po odbornících, a tím i tlak na mzdy. Průzkumem mezi našimi členy jsme zjistili, že v průměru narostla cena práce v oboru meziročně kolem 20%, a to včetně pohyblivých složek mzdy a benefitů,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica. Zatímco před dvaceti lety bylo zaměstnání v reklamě prací snů, dnes obor bojuje o talenty s technologickými společnostmi a start-upy, které také vyžadují mimořádnou míru kreativity a analytického myšlení současně.

Na 13. června připravila AKA druhý ročník akce nAKAfe. V Praze, Brně a Frýdku-Místku otevře své brány 22 agentur pro studenty a zájemce o obor. Neformální program by měl představit práci a atmosféru v reklamní agentuře přímo v centru dění. Minulý rok akci navštívilo několik set zájemců a v několika případech se návštěva rozvinula v pravidelnou spolupráci. Podrobnosti o jednotlivých agenturách, mapku a rezervační formulář najdete na www.aka.cz.

-stk-