Mediaprint udržel tržby, časopisy se stabilizovaly

úterý, 30. května 2017, 07:00 Tisk MediaGuru

Pokles prodeje časopisů v síti Mediaprint & Kapa se loni podařilo zastavit, říká firma.

Společnost Mediaprint & Kapa, druhý největší distributor tisku v České republice, udržela podle uzavřených výsledků tržby v roce 2016 na předloňské úrovni. Tržby za prodej zboží loni představovaly 747,6 mil. Kč, což bylo o 1 % méně než v roce 2015. Zisk společnosti se loni podařilo zvýšit na 4,76 mil. Kč z předloňských 739 tis. Kč.

Mediaprint & Kapa se zaměřuje na distribuci magazínů. Jejich souhrnné prodeje se podle Mediaprintu podařilo loni stabilizovat. "Propad tržeb z prodeje periodického tisku se v roce 2016 téměř zastavil a společnost dosáhla téměř srovnatelných tržeb jako v předchozím roce. Společnost nadále optimalizovala náklady a pokračováním poskytování nových služeb a distribucí dalšího sortimentu na stávající odběratelské síti nadále zlepšovala své hospodaření a dosáhla přiměřeného zisku," hodnotí rok 2016 vedení společnosti ve výroční zprávě.

Podíly v Mediaprintu má několik vydavatelů časopisů. V loňském roce k nim přibylo brněnské vydavatelství Extra Publishing (100+1, Zázraky medicíny, Živá historie, Válka Revue a další), které získalo větší než 9% podíl. Změnou bylo také převedení podílu Burdy Praha na společnost Komunikace 2000, která majetkově patří pod Burdu. S podílem 34,8 % jde o největšího společníka Mediaprint & Kapa.

Podíl společníků v Mediaprint & Kapa

společník podíl (%)
Komunikace 2000 34,825%
Bauer Media Praha 17,700%
PK 62 15,975%
Radek Vaňkát 10,400%
Extra Publishing 9,100%
Mladá fronta 7,200%
Business Media CZ 3,725%
Motormedia Bohemia 1,075%

Nejsilnějším hráčem na poli distribuce periodického tisku je První novinová společnost (PNS). Podle výsledků v roce 2015 je její podíl na distribučním trhu 80 %, na Mediaprint & Kapa připadá 20 %.

-mav-