Mediaprint udržel tržby, časopisy se stabilizovaly
Pokles prodeje časopisů v síti Mediaprint & Kapa se loni podařilo zastavit, říká firma.
Společnost Mediaprint & Kapa, druhý největší distributor tisku v České republice, udržela podle uzavřených výsledků tržby v roce 2016 na předloňské úrovni. Tržby za prodej zboží loni představovaly 747,6 mil. Kč, což bylo o 1 % méně než v roce 2015. Zisk společnosti se loni podařilo zvýšit na 4,76 mil. Kč z předloňských 739 tis. Kč.
Mediaprint & Kapa se zaměřuje na distribuci magazínů. Jejich souhrnné prodeje se podle Mediaprintu podařilo loni stabilizovat. "Propad tržeb z prodeje periodického tisku se v roce 2016 téměř zastavil a společnost dosáhla téměř srovnatelných tržeb jako v předchozím roce. Společnost nadále optimalizovala náklady a pokračováním poskytování nových služeb a distribucí dalšího sortimentu na stávající odběratelské síti nadále zlepšovala své hospodaření a dosáhla přiměřeného zisku," hodnotí rok 2016 vedení společnosti ve výroční zprávě.
Podíly v Mediaprintu má několik vydavatelů časopisů. V loňském roce k nim přibylo brněnské vydavatelství Extra Publishing (100+1, Zázraky medicíny, Živá historie, Válka Revue a další), které získalo větší než 9% podíl. Změnou bylo také převedení podílu Burdy Praha na společnost Komunikace 2000, která majetkově patří pod Burdu. S podílem 34,8 % jde o největšího společníka Mediaprint & Kapa.
Podíl společníků v Mediaprint & Kapa
společník | podíl (%) |
Komunikace 2000 | 34,825% |
Bauer Media Praha | 17,700% |
PK 62 | 15,975% |
Radek Vaňkát | 10,400% |
Extra Publishing | 9,100% |
Mladá fronta | 7,200% |
Business Media CZ | 3,725% |
Motormedia Bohemia | 1,075% |
Nejsilnějším hráčem na poli distribuce periodického tisku je První novinová společnost (PNS). Podle výsledků v roce 2015 je její podíl na distribučním trhu 80 %, na Mediaprint & Kapa připadá 20 %.
-mav-