Zahajuje 9. ročník anticeny Sexistické prasátečko

neděle, 28. května 2017, 08:39 Aktuality, Reklama MediaGuru

Nezisková organizace Nesehnutí zahajuje devátý ročník anticeny Sexistické prasátečko. Reklamy, které znevýhodňují ženy a muže na základě pohlaví, může nominovat každý, a to do 30. září na webu www.prasatecko.cz. Poté si v hlasování vybere nejvíce sexistickou reklamu veřejnost i odborná porota.

Letošní ročník podporuje nový web i spot, ukazující několik reklam, které rozdělují produkty na mužské a ženské. „Sexistické prasátečko bývá často spojováno s reklamami, které ukazují ženy jako objekty. Naším cílem je ale hlavně upozornit na stereotypy, které se pojí s ženstvím a mužstvím v naší společnosti. A to třeba tím, že je ukážeme dovedené do krajnosti,“ vysvětluje Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

„Ve videu i na novém webu se snažíme více objasnit, proč je pro nás sexistická reklama problém. Chceme ukázat na stereotypy, které nás v reklamním i reálném světě obklopují a vysvětlit, jaký na nás mají vliv,” komentuje spoluorganizátorka anticeny Petra Havlíková.

V loňském roce se v anticeně sešlo 88 reklam. Odborná porota udělila anticenu reklamě prodejny nožů Pokorný Knives. Veřejnost zvolila reklama hudebního klubu Buddy’s.

Výsledky loňské anticeny Sexistické prasátečko naleznete zde.

-stk-