BrandZ: Nejhodnotnější značkou zůstává Google

úterý, 06. června 2017, 22:28 Aktuality, Marketing MediaGuru

Letošní žebříček BrandZ 100 nejhodnotnějších značek světa, který každoročně sestavuje výzkumná agentura Kantar Millwards, opět vede technologický gigant Google. Za ním se umístily značky Apple, Microsoft a Amazon, která v meziročním srovnání zaznamenala 41% navýšení své hodnoty.

Top 10 nejhodnotnějších značek

Pořadí Značka Hodnota značky
1. Google $245,581 M
2. Apple $234,671 M
3. Microsoft $143,222 M
4. Amazon $139,286 M
5. Facebook $129,800 M
6. AT&T $115,112 M
7. Visa $110,999 M
8. Tencent $108,292 M
9. IBM $102,088 M
10. McDonald's $97,723 M

Vedle devíti původně amerických značek se do první desítky poprvé probojovala také čínská značka Tencent, jež stojí za chatovací aplikací WeChat. Podle BrandZ je její hodnota dokonce vyšší než u IBM či McDonald’s.

Vývoj hodnoty TOP 10 značek (zdroj: BrandZ)
Vývoj hodnoty TOP 10 značek za posledních 10 let (zdroj: BrandZ)

Mezi nově zařazené značky patří YouTube, HPE, Salesforce, Netflix, Snapchat, Xfinity a Sprint. 

Celková hodnota všech TOP 100 značek se v meziročním srovnání zvýšila o 8 %. V žebříčku je zastoupeno 54 amerických značek, které představují 71 % celkové hodnoty TOP 100 značek. Čínských značek je v žebříčku 13, které tvoří 11 % celkové hodnoty.

-stk-