Lagardere chce dál rozšiřovat značku Pigy

čtvrtek, 01. června 2017, 17:15 Marketing, Rádio MediaGuru

Dětská značka Pigy se významně rozrostla mimo rozhlasový éter, v plánu má další novinky.

Značku Pigy z portfolia Lagardere Active ČR v současnosti tvoří kromě čtyř rádií také weby, sociální sítě nebo herní aplikace. Navíc provozuje vlastní školky, vydává i časopisy, knihy nebo připravuje eventy zvané Pigyády, které navštěvují desetitisíce lidí. Podle Zdenky Chocholoušové, manažerky dětských produktů Lagardere Active ČR, je v plánu další rozšiřování značky. „Ať už půjde třeba o Pigy limitované kolekce hraček nebo nový web a aktualizované herní aplikace. V této chvíli je v přípravě také nová CSR aktivita Hraj si s námi. Spolu s partnery se budeme snažit podpořit myšlenku, že společné hraní dětí s rodiči je nenahraditelné pro další vývoj dítěte. V neposlední řadě bychom chtěli mít i Pigyho kouzelný svět – takový zábavní Pigy park. To je ale zatím skutečně jen ve fázi přání," říká k nadcházejícím plánům.

Značku Pigy uváděla Lagardere v létě roku 2010 s cílem nabídnout na internetu vysílání určené pro děti ve věku 4-12 let. Od té doby značka výrazně přerostla oblast rozhlasového vysílání. „Hlavním záměrem bylo vychovávat si budoucí posluchače pro naše další produkty jako je Evropa 2 nebo Frekvence 1, a zároveň nabídnout dětem audio platformu, která bude zábavně naučná. Když totiž jednou děti získají vztah ke zvukovým informacím, tak už jim zpravidla pak nepřijdou cizí jak klasické rádiové aktivity, tak i streamingové služby, které představují dnes budoucnost poslechu. A Pigy jako značka měla obrovský potenciál, proto se pak logicky stala i jednou ze strategických rozvojových aktivit celé skupiny Lagardere Active ČR, stejně jako Youradio nebo nyní nově chystaný produkt Youradio News," říká k začátkům a k současnému postavení značky Zdenka Chocholoušová.  

Přestože původním záměrem bylo oslovovat děti jako jednotnou cílovou skupinu ve věku 4-12 let, postupem času se ukázalo, že je potřeba obsah a aktivity značky Pigy přizpůsovat užším dětským skupinám. „Dnes Pigy oslovuje primárně děti předškolního věku, které ještě neumí číst. Další část tvoří děti v mladším školním věku, zhruba do 3. třídy. Pro marketingovou komunikaci podporující naše aktivity se nám ale cílové skupiny ještě trochu mění. Když chcete oslovit děti, tak nesmíte vynechat rodiče. Zatímco v běžném prostředí dětského sortimentu jako jsou hračky a rychloobrátkové zboží dávají rozhodující impuls k nákupu obvykle děti, tak v případě dětského média, jako je Pigy, mají rozhodující roli rodiče. Ti vymezí bezpečný prostor, v němž se dítě může pohybovat, a proto je komunikace k rodičům pro nás tak důležitá," přibližuje Chocholoušová.

To mělo potvrdit i výzkumné šetření realizované pro dětský segment a značku Pigy agenturou Stem/Mark. "U multimediální platformy musíte nabídnout zážitek pro celou rodinu, pro rodiče, prarodiče, sourozence. A to je právě asi klíč k úspěchu, který dnes zajišťuje, že na naše Pigyády dorazí desetitisíce lidí, protože se na tomhle festivalu zabaví všichni. A je v podstatě jedno, jestli se o nás dozvěděli na Evropě 2, Frekvenci 1 nebo na webu Pigymáma.cz," dodává Zdenka Chocholoušová.

Extenze značky Pigy

Pigy školka
Pigy školka, foto: Lagardere Active ČR
Pigyáda
Pigyáda, foto: Lagardere Active ČR
Pigyáda, foto: Lagardere Active
Pigyáda, foto: Lagardere Active ČR
Pigy rádio
Pigy rádio

-mav-