Škoda otestovala YouTube formát Trueview for Action

pondělí, 26. června 2017, 13:35 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Před několika týdny proběhl Google Performance & Branding Summit 2017, který informoval online specialisty o novinkách, praktických tipech ke kampaním a zajímavých případových studiích z prostředí AdWords. Jedním z prezentujících byl také Ondřej Šeliga, online specialista z agentury PHD, který kolegům z trhu prezentoval využití novinky Trueview for Action u klienta Škoda Auto.

Jak formát funguje a jaké byly výsledky?

V rámci plánované online kampaně měla společnost Škoda Auto za cíl vybudovat povědomí o novém vozu Škoda Octavia a zároveň získat relevantní návštěvy webu. Digitální tým agentury PHD se proto rozhodl využít nový reklamní formát na YouTube s názvem Trueview for Action, který bylo možné v minulých měsících testovat pouze u vybraných inzerentů.

skoda_trueview

Nový reklamní formát se velmi podobá známé variantě TrueView In-Stream, tedy klasické video reklamě umístěné nejčastěji před přehrávaným YouTube videem. Rozdíl je zejména v takzvané End screen, neboli finální stránce na konci video reklamy, která obsahuje výzvu k akci a prodlužuje video o 5 sekund. V případě vozu Škoda Octavia šlo o propagaci testovací jízdy a tlačítko Vyzkoušet. Formát je zároveň doplněn o automaticky vygenerovaný doprovodný banner a překryvnou vrstvu.

„Jasně viditelná výzva k akci má za účel zvýšit míru prokliku a přivést co nejvíce diváků reklamy na web inzerenta. V případě kampaně na vůz Škoda Octavia se tento předpoklad vyplnil a míra prokliku 0,26 % je ve srovnání se souběžně běžícím In-Stream formátem téměř dvojnásobná. Data z analytiky přitom ukazují, že návštěvy pocházející z Trueview for Action mají bounce rate o 28 % nižší oproti průměru ostatních reklamních formátů,“ dodává Ondřej Šeliga.

-msl-