Značka Jelen relaunchuje, je i v televizi

pondělí, 05. června 2017, 15:15 Marketing MediaGuru

Tradiční značka jádrového mýdla Jelen mění positioning, oslovit chce ekologicky smýšlející ženy.

Značka známého jádrového mýdla Jelen z portfolia společnosti Schicht navazuje na svůj loňský redesign, rozšiřuje produktovou řadu a vstupuje s komunikací do médií. Ve svém novém positioningu cílí především na ženy, kterým není lhostejné životní prostředí.

Do redesignu svých obalů, pod nímž je autorsky podepsáno studio Motor, se značka Jelen pustila v loňském roce. Staví na jednoduchosti původního loga z 20. let 20. století, dále využívá levný, naruby obracený papír, a úzkou škálu barev. Oslovit tím chce ženy ve věku 25 až 40 let, které se nejen starají o domácnost, ale kladou důraz i na ochranu životního prostředí.

Srovnání obalů v minulosti s jejich novou podobou
Srovnání obalů v minulosti s jejich novou podobou

Spolu s redesignem obalů došlo rovněž k rozšíření produktového portfolia. „Legendární Jelen už není jen jádrovým mýdlem. Nabízí mnoho variant pro ruční praní i praní v pračce. Všem je ale společná šetrnost – k přírodě, k prádlu i peněžence,“ popisuje Petr Rydl z agentury Konektor, jež se na relaunchi značky podílí. Mýdlo tak doplňuje prací i tekutý prášek, prací gely a odstraňovač skvrn.

Ukázka portfolia značky Jelen
Ukázka portfolia značky Jelen

Od května značka komunikuje v televizi, tisku, na internetu a v místě prodeje. Televizní spot, jehož režie se ujal Jakub Hussar, je vysílán na kanálech skupiny Prima a Barrandov. V digitálním prostředím je centrem kampaně stránka www.jakseperesjelenem.cz. Komunikaci, jež bude ve vlnách pokračovat po celý letošní rok, doplňuje sampling.

Společnost Schicht

Společnost Schicht nese jméno po svém zakladateli Johannu Schichtovi z Rynoltic, který si v roce 1882 otevřel v Ústí nad Labem první moderní mýdlovnu. V roce 1891 získal na produkt ochrannou známku Schichtovo jádrové mýdlo s jelenem, a úspěšně tak navázal na tradici svého otce, řezníka a mydláře Georga Schichta, který si zažádal o mydlářskou živnost již v roce 1848. S postupem času začaly Schichtovy závody vedle mýdla produkovat ztužené potravinářské tuky, glycerin nebo svíčky. Po 2. světové válce byla firma znárodněna a pod názvem Severočeské tukové závody (Setuza) byla zařazena do koncernu Tukový průmysl. Po revoluci byly závody zprivatizovány do akciové společnosti Setuza. Od loňského roku společnost opět nese jméno Schicht. Do jejího portfolia patří kromě Jelena také voda po holení Pitralon či prací prášek Namo.

-stk-