Nejlepší mediální kampaně z Cannes

neděle, 16. července 2017, 09:30 Reklama MediaGuru

Přinášíme přehled nejlepších mediálních kampaní na letošním festivalu Cannes Lions.

Mezinárodní reklamní festival Cannes Lions hodnotil mimo jiné i kreativní využití médií. V přehledu přinášíme nejlepší mediální kampaně letošního roku.

Nejlepší mediální kampaní, která si z Cannes odvezla Grand Prix, se stal projekt „Innovating Saving“ americké agentury R/GA pro společnost Jet.com. Celá kampaň stavěla na způsobech, jak uspořit nejen mediální investice, ale i peníze cílových spotřebitelů.

Dvě zlatá ocenění za práci s médii si odnesla nejúspěšnější kampaň letošního roku „Fearless Girl“, kterou připravila newyorská agentura McCann pro společnost State Street Global Advisor. Socha dívky, jež neohroženě stojí proti zuřivému býku z Wall Street, se stala internetovým hitem. Kromě cen za média si odnesla i čtyři Grand Prix, a to v kategoriích PR, Outdoor, Glass a Titanium.

Dvěma zlaty byla oceněna i kampaň značky Tide s názvem „Bradshaw Stain z dílny americké agentury Saatchi & Saatchi. Ta dokázala strhnout pozornost diváků finále SuperBowl na tak nudnou věc, jakou jsou prací prostředky, a to jen díky nápadné skvrně na košili komentátora Terry Bradshawa.

Zlaté vítězství si připsala také kampaň „No one should have no one“, kterou pro britskou charitativní organizaci Age vytvořila agentura Manning Gottlieb OMD. Podrobnou datovou analýzu zmapovala tzv. index osamělosti ve Velké Británii, čímž přivedla dobrovolníky, kteří pravidelně volají osamělým starým lidem.

Zlato si za práci s médii převzala také novozélandská agentura Colenso BBDO za svou kampaň The Child Replacement Programme“, kterou vytvořila pro značku Pedigree. Přišla v ní s nápadem, jak pomoci lidem, kterým vylétly děti z hnízda a cítí se osaměle. Řešení je jednoduché: nahradit své dítko adoptovaným psem.

Australská agentura Melbourne BBDO bodovala s kampaní Hungerithm pro tyčinku Snickers, v níž pracovala v duchu dlouhodobého konceptu „Když máš hlad, nejsi to ty“ s daty, sentimentem a cenou produktu. Čím naštvanější příspěvky lidé na sociální sítě dávali, tím nižší cenu zaplatili v obchodech 7-Eleven za tyčinku Snickers.

Další zlaté ocenění putovalo do kolumbijské agentury J. Walter Thompson za kampaň „Equality Signs“ pro Nike, která se zasadila o to, že piktogram ženy se objevuje i na jiných značkách než jen na toaletě.  I tak se podporuje rovnoprávnost.

Zlato si vysloužila také kampaň „Ultimate Giving Pleasure“ BMW od ruské agentury FCB. Svým věrným zákazníkům nadělila automobilová značka překvapení v podobě speciální mýtné brány, kterou mohli řidiči projíždět zdarma. Po lamentování majitelů Mercedes-Benz či Audi, proč s něčím takovým nepřišly i jejich značky, jim BMW nabídla speciální samolepky, kterými si stačilo přelepit loga konkurence, a průjezd zdarma byl volný.

-stk-