IKEA uvádí nový katalog i kampaň na obýváky

čtvrtek, 24. srpna 2017, 17:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Jako každý rok i letos představila IKEA svůj katalog, tentokrát se nese v duchu tématu „Udělej si více místa na život“. Nejprve se s ním seznámili youtubeři, poté novináři a následně ho podpoří kampaň v tisku a digitálu. Příští týden na ni naváže kampaň „Obývák naplno“, v níž si bude hrát s transformací obývacího pokoje.

Katalog pro rok 2018 IKEA nejdříve obdržela desítka youtuberů, například Nicole a Eva z A Cup of Style, Zachy, Andy Coconut, Anna Stránská, A Beholder, Red Poppy Stories, Thea z Minty Finty, Sandra Kisić a Adéla Chloe The Aesthet v rámci nočního eventu v obchodním domě IKEA Praha Černý Most, který organizovala agentura Ogilvy PR. Program zde zahájila bojovka, kdy dvojice vlogerů dostaly mapku a měly za úkol najít předměty poschovávané v showroomu obchodního domu IKEA Černý Most. Jedním z nich byl i nový katalog IKEA. Vzhledem k tomu, že je letos titulní strana bez lidí, dostali vlogeři speciální personalizovanou verzi s vlastní fotkou na obálce. Prostřednictvím interaktivních her se dozvěděli více o tématu roku „Udělej si více místa na život“.

katalog_personalizovany
Personalizovaný katalog pro Nicole z A Cup of Style

„V Česku vychází katalog v nákladu dvou milionů výtisků, a protože víme, že Češi jsou vášniví čtenáři, zahájíme kampaň ke katalogu IKEA pro rok 2018 guerilla akcí, která jim přinese speciální čtenářský zážitek,“ uvádí Magdalena Mrázková, kampaňový lídr IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.  „Ve čtvrtek 24. srpna budeme v Praze na Náměstí republiky a před vybranými mediálními domy distribuovat katalog IKEA s přebalem knihy nejrůznějších žánrů,“  upřesňuje. Kampaň, pod níž je podepsána agentura Any Group, poběží až do 28. srpna také v tisku a na internetu.

Ukázka přebalu katalogu z guerillové akce IKEA
Ukázka přebalu katalogu z guerillové akce IKEA

Od 28. srpna na katalog naváže kampaň „Obývák naplno“, kterou připravila agentura Saatchi & Saatchi. Jejím cílem je inspirovat, jak si doma udělat víc místa na život a přeměnit například obývací pokoj na dětské hřiště, kancelář nebo bar. Kampaň bude k vidění v televizi, outdooru a také na internetu.

Televizní spot, jehož režie se ujala dvojice Wolfberg, tedy Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý, ukáže myšlenku obývacího pokoje jako více místností v jedné prostřednictvím detektivního příběhu, kdy babička vyšetřuje případ zmizelého koláče. Produkci zajišťovala agentura Sirena.

outdooru bude kampaň pracovat s produkty, které pomohou proměnit obývací pokoj podle potřeb jeho obyvatelů. Klíčové vizuály nafotil Bohouš Pospíšil.

ikea_1

ikea_2

ikea_3

Digitální část přinese na microsite www.ikea.cz/obyvak videonávod v pěti krocích, jak obývák vylepšit.

-stk-