Silniční cyklistika zvýší své marketingové aktivity

pátek, 04. srpna 2017, 16:25 Marketing MediaGuru

Silniční cyklistika se na českém trhu snaží marketingovým přístupem přilákat nové jezdce.

Silniční cyklistika byla doposud sportovní disciplínou, která se na českém trhu o nábor nových sportovců příliš nesnažila. Zájemci si k ní cestu totiž doposud nacházeli spíše sami. S nastávajícím Mistrovstvím České republiky a Slovenska, které se bude konat v červnu příštího roku, se však situace změní. Pořadatelská organizace Kreuziger project, za kterou stojí cyklista Roman Kreuziger a jeho žena Michaela, chce klást důraz nejen na závod samotný, ale i na doprovodné aktivity, které by měly oslovit širokou veřejnost. „Chceme z mistrovství vytvořit sportovní víkend a nalákat na něj nejen cyklistické fanoušky, ale i lidi, kteří mají obecně kladný vztah ke sportu. Naším cílem je jim ukázat, že cyklistika je opravdu sportem pro celou rodinu,“ popisuje Michaela Kreuzigerová.

Závody, konající se v Plzni a Karlových Varech, tak doplní aktivační program, známý na českém trhu například z olympijských parků, v zahraničí ze světových závodů typu Tour de France nebo Giro d’Italia. „Naším cílem je přinést závodníkům i návštěvníkům komplexní zážitek, poskládaný ze všech zkušeností, které jsme posbírali na závodech po světě,“ vysvětluje Michaela Kreuzigerová. I proto budou součástí mistrovství hudební koncerty, autogramiády sportovců různých disciplín či program jednotlivých partnerů.

Michaela a Roman Kreuzigerovi
Michaela a Roman Kreuzigerovi (foto: Jan Brychta)

„Pod pojmem partnerství si nepředstavujeme jen umístění loga za peníze, ale bavíme se s partnery o možnostech aktivace na místě,“ říká Kreuzigerová s tím, že jednání s potenciálními sponzory stále probíhají. Mezi již domluvené partnery patří například značka Scott, jež připravuje program na místě, do kterého hodlá zapojit fanoušky.

Silným tématem mistrovství by také měla být bezpečnost silničního provozu. „Chceme apelovat nejen na cyklisty, ale i na řidiče. Jezdcům ukážeme například, jak vypadá takový pád s helmou a bez ní, automobilisty upozorníme, že cyklisty je potřeba objíždět opravdu opatrně, protože je rozdíl, když jim auto dá prostor několik metrů, nebo je mine jen na půl metru,“ dodává Kreuzigerová. Za tímto účelem se domlouvá spolupráce s BESIPem, v plánech je na místě závodu i dopravní hřiště pro děti.

Výraznou změnou nastávajícího mistrovství je přístup ke komunikaci. Zatímco dříve se daná akce komunikovala jen několik týdnů před začátkem, nyní sází na dlouhodobost. Už nyní spustilo mistrovství své webové stránky a je aktivní na Facebooku, kde informuje o dění v cyklistickém světě. S přibližujícím se datem konání bude komunikace nabírat na intenzitě, ale do té doby chce přinášet zajímavé informace ze zákulisí českých a slovenských cyklistů a nechat fanoušky nahlédnout do jejich tréninku, závodů, a tak trochu i jejich soukromí. Postupně se záběr na sociálních sítích rozšíří, přibude Instagram a také Twitter, který je v cyklistické komunitě zvlášť oblíbený. Sociální sítě dále doplní PPC kampaň, PR aktivity a také mediální partnerství s celonárodními a regionálními partnery.

V týmu Kreuziger project působí i Alexandr Kliment, někdejší ředitel komunikace Českého olympijského výboru a fotbalové Slavie, dále Vladimír Malý, zkušený organizátor mezinárodních triatlonových závodů v Karlových Varech, a Petr Kubias, jenž bude zodpovídat za technické zajištění závodů. Richard Mrázek, šéf produkce olympijských parků v minulém roce, bude mít na starosti produkci zejména doprovodných aktivit.

„Doufáme, že mistrovství dokáže oslovit všechny, kdo mají vztah ke sportu. Beru to jako start celé série aktivit na cyklistickém poli. V lednu chceme s Romanem spustit ještě jeden projekt, zacílený na děti a mládež,“ prozrazuje Michaela Kreuzigerová.

-stk-