U školních pomůcek není cena primárním kritériem

pátek, 25. srpna 2017, 13:30 Reklama MediaGuru

Blíží se začátek školního roku, na návrat do lavic brojí retaileři i výrobci školních pomůcek.

Za dva týdny je to tady – končí letní prázdniny a začíná nový školní rok. Návrat do školních lavic se už tradičně nese ve znamení nákupu nezbytných školních pomůcek, na které marketingovou komunikací upozorňují nejen výrobci, ale i retaileři. V průběhu srpna je tak možné se setkat se „školně laděnou“ komunikací obchodních řetězců, ale i kampaněmi značek psacích potřeb či školních batohů. Při výběru přitom rodiče stále více hledí na jejich zdravotní nezávadnost a ergonomii.

„Rodiče kladou velký důraz na ergonomické řešení, zvláště pak u batohů a aktovek pro nejmenší školáky. Zdravotní nezávadnost a ergonomie zde stojí na prvním místě a cena není při výběru nejvýznamnějším kritériem,“ uvedl mluvčí Mall.cz Jan Řezáč. Také obchodní ředitel společnosti SEVT Milan Zwiefelhofer se domnívá, že český zákazník jednoznačně preferuje kvalitu. Zhruba 70 % zákazníků se rozhoduje na základě značky a až poté řeší design a cenu.

Podle Pavly Hobíkové z Globusu se trh se školními potřebami rok od roku rozrůstá a dodavatelé sledují čím dál víc potřeby malých spotřebitelů. Globus například nabídne více než 2 600 položek školního sortimentu, tedy o 17 % více než loni. „U nás lze koupit vše od speciálních potřeb, jako jsou ergometrická pera pro leváky, až po letošní novinky v podobě skvěle odlehčených tašek do školy, které váží jen 0,6 kg. Dostatečný výběr je důležitý, každý má trochu jiný vkus a zdravotní požadavky,“ dodala Hobíková s tím, že v posledních letech stoupá pozitivní trend, kdy kupující najdou průsečík mezi kvalitním zpracováním zboží a designem, který se líbí především dětem.

Malé zákazníky osloví zejména pomůcky s pohádkovými motivy. „Oblíbenost motivů určují hlavně současné filmy a pohádky. Přetrvává popularita pohádek Ledové království, Auta či Jak vycvičit draka," uvedla Babora Vanko z obchodů Albert. Populární jsou také motivy jako Mimoni či Star Wars.

Své „školní nabídky“ komunikují retaileři nejen prostřednictvím letáků, internetových stránek a sociálních sítí, ale i v tisku a televizi. K vidění je například speciální „školní“ spot od řetězce Tesco.

Do televize vstoupil také původem polský řetězec Pepco, který komunikuje oblečení pro děti s motivy Star Wars či Mickey Minnie.

Kromě retailerů své kampaně spustili i samotní výrobci. V televizi komunikuje značka Pilot, jež u příležitosti 10 let pera FriXion připravila pro zákazníky deset různých výzev. V tisku inzerují batohy například Top Gal.

Podle průzkumu Moneta Money Bank navíc už každý druhý prvňák vyrazí do školy s mobilním dotykovým telefonem (56 %), tabletem (37 %), chytrými hodinkami (10 %) nebo jiným přenosným elektronickým zařízením. Důvodem je hlavně snaha zůstat s dítětem v kontaktu. Stále roste také zájem o elektronické učební pomůcky a doplňky. Rodiče pořizují například stolní organizéry s integrovanou nabíječkou na mobilní telefon.

Za školní potřeby Češi na začátku školního roku podle průzkumů pro Provident Financial z předchozích let utratí kolem čtyř miliard korun. Další téměř čtyři miliardy dají za zájmové kroužky pro své děti.

-čtk-, -stk-