Designblok: Značky ukážou 3D tisk či vizuální tunel

čtvrtek, 26. října 2017, 16:30 Marketing MediaGuru

Letošní Designblok se nese ve znamení požitků. Nově se na něm představí Renault nebo T-Mobile.

Devatenáctý ročník mezinárodní festivalu designu je letos ve znamení jídla. Od 26. do 30. října si lidé mohou v Praze prohlédnout, jak k designu přistupuje 304 designérů, značek, studií a uměleckých škol. Už po osmé je generálním partnerem Erste Premier, nově se s Designblokem spojuje automobilka Renault nebo operátor T-Mobile. Přítomny budou i značky Nespresso nebo Excelent.

Středobodem dění je stejně jako v dvou předchozích letech Průmyslový palác na Výstavišti. Zde také vznikla podle návrhu Maxima Velčovského a Veroniky Jirouškovétzv. Designérie, krajina vjemů, požitků i her. Návštěvníci se zde ocitnou v prostorách obří cukrárny, kde rostou gigantické dorty, nad hlavami se vznáší cukrová vata a ke skákání vybízí „hora Říp“ v barvách žužu. Na místě je také možné vyzkoušet kolotoč s židlemi Vitra, dostat se do Nebe na naducaných obláčcích či si prohlédnout domky od studia H3T architekti. „Téma Jídlo bude prorůstat všechny výstavní domy jak přímo gastronomickými stanicemi, tak instalacemi jednotlivých designérů a značek,“ popisuje ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Designérium zve do obří cukrárny, foto: MediaGuru.cz.

Designérium zve do obří cukrárny, foto: MediaGuru.cz.

Příkladem toho může být prezentace Erste Premier, která již tradičně připravuje na Designblok odpočinkovou zónu. Pod letošní podobou jsou podepsáni designéři Petr Mikošek a Michaela Vrátníková ze studia Boadesign. Součástí programu jsou i prezentace na téma jedlé květy, vůně nebo čokolády.

Výzdoba Erste Premier Lounge od Boadesign, foto: MediaGuru.cz

Výzdoba Erste Premier Lounge od Boadesign, foto: MediaGuru.cz

Nováčkem na Designbloku je letos francouzská automobilka Renault. „Renault jako první automobilka vytvořila již v roce 1961 samostatné oddělení designu, které v současné době integruje více než 500 specialistů 30 národností. Před několika lety představil náš šéfdesigner Laurens Van den Acker novou designovou strategii značky a my máme nyní možnost prostřednictvím Designbloku celou tuto velmi zajímavou filozofii přiblížit návštěvníkům výstavy i našim zákazníkům,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz tisková mluvčí společnosti Jitka Skaličková. Základní myšlenka strategie designu Renault je ztvárněna „kopretinou života“, kdy každý koncept i sériově vyráběné modely odpovídají určité  životní etapě: hra (play), práce (work), family (rodina), objevování (explore), láska (love), moudrost (wisdom). V rámci expozice je k dispozici také fotokoutek, který umožní sdílet fotografie a soutěžit o víkend s Renaultem.

Venkovní instalace automobilky Renault, foto: MediaGuru.cz

Venkovní instalace automobilky Renault, foto: MediaGuru.cz

Další novou značkou je mobilní operátor T-Mobile, který na své expozici #tastemagenta představí „hi-tech cukrárnu“ s 3D tiskem čokolády. „V trochu mystickém světě magenta budou návštěvníci moci obdivovat nejen designovou expozici unikátních kousků čokolády, jež není možné v podobných tvarech a tenkostěnných profilech vyrobit jinak než prostřednictvím 3D tisku, ale také se přímo podívat (a třeba i ochutnat) na výrobu několika druhů čokoládových bonbonů, které budou po celou dobu vyrábět tři speciálně upravené 3D tiskárny,“ přibližuje marketingový ředitel T-Mobile Jan Stanko. Na expozici spolupracovala společnost se studentem UMPRUM Alešem Kachlíkem, food designérkouAdélou Srbovou, jež se postarala o přípravu čokolády a náplní, a s designérem Vítem Fendrychem, který upravil 3D tiskárny Trilab pro tisk čokolády.

Hi-tech cukrárna v podání T-Mobile, foto: MediaGuru.cz

Hi-tech cukrárna v podání T-Mobile, foto: MediaGuru.cz

V rámci instalace #tastemagenta se T-Mobile pustil do 3D tisku čokolády, foto: MediaGuru.cz.

V rámci instalace #tastemagenta se T-Mobile pustil do 3D tisku čokolády, foto: MediaGuru.cz.

Přítomna je letos na přehlídce také skupina Penta, jež se pro svou instalaci spojila se sklárnou Preciosa a designérským studiem Olgoj Chorchoj. Proměnou obyčejných střepů v zářivé křišťály chce Penta vyjádřit svůj přístup k developmentu. „Development pole Penty je vyhledávat zanedbané městské lokality, přeměnit je na příjemná místa a vrátit jim život,“ vysvětluje ve své expozici.

Skupina Penta se spojila se studiem Olgoj Chorchoj a sklárnou Preciosa, foto: MediaGuru.cz.

Skupina Penta se spojila se studiem Olgoj Chorchoj a sklárnou Preciosa, foto: MediaGuru.cz.

Káva Nespresso se opět spojila s duem Jana Plecháče a Henryho Wielguse, kteří letos připravili vizuální tunel. Jeho vnitřní stranu tvoří tisíce kávových zrn, které spolu s nekonečným zrcadlením prostoru vytváří neuchopitelný prostor. „Hlavním smyslem letošní instalace je vtáhnutí návštěvníka do světa kávy, nikoli pouze zprostředkovaně, ale doslova. Navazujeme tak na předchozí ročník, kdy divák pozoroval množství kávy jakoby zvenčí a z pyramidy kávy vystupovala ta nejkvalitnější. Nyní se návštěvník sám ocitá uvnitř a je kávou naopak zcela pohlcen. Vizuální tunel vede napříč celým světem, čímž tematizujeme myšlenku, že káva Nespresso je jedna z nejkvalitnějších a je důkladně vybírána ze všech koutů světa,“ říká k instalaci Jan Plecháč. Instalace je zakomponována do stylové kavárny, káva Nespresso bude v rámci přehlídky k dispozici na dvou dalších místech.

Vizuální tunel značky Nespresso, foto: Nespresso

Vizuální tunel značky Nespresso, foto: Nespresso

Pivo Excelent vytvořilo ve spolupráci se studiem Boadesign instalaci „Excelent Symphony“. „V té si každý může zahrát známé melodie Beethovena, Vivaldiho a Händela prostřednictvím pivních lahví Excelent. Chceme tím říci, že každý má talent (Xfaktor) a měl by ho rozvíjet,“ popisuje Anna Kvaššayová, marketingová specialistka značky Excelent.

Na instalaci Excelent Symphony si lze zahrát na lahve, foto: MediaGuru.cz.

Na instalaci Excelent Symphony si lze zahrát na lahve, foto: MediaGuru.cz.

V rámci Superstudia, umístěného v pravém křídle Průmyslového paláce, představují své novinky také české značky, jako je Brokis, Bomma, Křehký, Kavalierglass, TON či obnovená značka Rückl. Ze zahraničních značek se prezentují značky Artemide, Vitra nebo Ittala.

Instalace značky TON, foto: MediaGuru.cz

Instalace značky TON, foto: MediaGuru.cz

Výstavy designérů, studií i školních ateliérů nabídne Openstudio v levém křídle. Návštěvníci si budou moci prohlídnout nejnovější kolekce Markéty Držmíškové, Petra Háka, Studia deForm, Llev, Milana Pekaře nebo studia Anna Marešová designers. Zastoupená bude také móda a šperk v podání Hany Zárubové, úřadujícího módního designéra roku Mira Saba, Moniky Drápalové, značky Imreczeova, Terezie Rosalie Kladošové a řady dalších.

Doprovodný program přinese tematické přednášky designérů a zahraničních hostů, moderované diskuze i workshopy. „V letošním roce jsme se v rámci doprovodného programu zaměřili také na podporu spolupráce mezi firmami a designéry. Společně s týmem Czechdesign jsme připravili odbornou konferenci Design & Business Talks,která firmám ukáže, jak spolupracovat s designérem a jak tato spolupráce může firmu obohatit z hlediska vnímání značky i obchodního úspěchu,“ vysvětluje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku.

V duchu tématu letošního ročníku se otevřou na hlavní stage kuchařské show, k dispozici bude dětská jídelní dílna a své umění předvede i mistr svého oboru – věhlasný výrobce čokolády Claudio Corallo.

-stk-