Effie: Nejúspěšnější agenturou je Momentum

středa, 25. října 2017, 20:05 Reklama MediaGuru

Nejvíce cen na 20. ročníku soutěže efektivity Effie posbírala agentura Momentum.

McCann Team Red a Vodafone tým, foto: McCann Prague

McCann Team Red a Vodafone tým, foto: McCann Prague

Soutěž Effie vyhlásila letošní vítěze. Co do počtu cen se stala nejúspěšnější agentura Momentum, která získala celkem pět cen – jedno zlato, tři stříbra a jeden bronz. Čtyři ocenění – dvě zlata, stříbro a bronz – si odnesla agentura McCann. Třetí nejúspěšnější je Young & Rubicam se třemi cenami. 

Mezi zlatem oceněné projekty patří v kategorii Potraviny například kampaň „Hvězdy zítřka“, kterou agentura Momentum připravila pro značku Kinder společnosti Ferrero

Nejvíce prací usilovalo o uznání poroty v kategoriích Ostatní služby a Finanční služby. V první z nich vyhrála kampaň „Jak se nejskromnější vánoční nabídka stala tou nejcennější“ společnosti Vodafone od agentury McCann. V druhé zmíněné kategorii se na stupeň vítězů dostala kampaň  „Nová krev pro české podnikání“, kterou Young & Rubicam vytvořila pro Českou spořitelnu

V kategorii Malý rozpočet zvítězila kampaň Milan pro Lego, pod níž je podepsána agentura Ogilvy PR. Loni nově zavedená kategorie Kampaně veřejné správy zatím svůj potenciál zdaleka nevyčerpala a udělila pouze dvě stříbrné ceny.

Vlastnímu hlasování porotců letos poprvé předcházela validace údajů o dopadech kampaní, kterou zajistily výzkumné agentury Ipsos, Kantar, Nielsen Admosphere a Stem/Mark. Hodnocení bylo celkově zpřísněno. „Nevěděli jsme, co zpřísnění hodnocení přesně udělá. Vzhledem k dosavadní neochotě zadavatelů dělit se o obchodní výsledky, mohl klidně nastat pokles,“ říká výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Do letošního dvacátého ročníku bylo přihlášeno 70 prací, což je o pět více než loni. Podle AKA nárůst svědčí o tom, že trh si o prokazatelné výsledky pro hodnocení už doslova říkal. Pro řadu zadavatelů to znamenalo změnu přístupu, kdy museli poskytnout informace o prodejích nebo jiných parametrech efektivity pro účely soutěže. Tyto údaje jsou často k dispozici pouze porotcům a nebudou zveřejněny.

David Čermák, CEO Momentum; John Wrigt, McCann WorldGroup; Razvan Capanescu, McCann Prague; Jan Binar, CEO McCann Prague.

David Čermák, CEO Momentum; John Wrigt, McCann WorldGroup; Razvan Capanescu, McCann Prague; Jan Binar, CEO McCann Prague.

Přehled výsledků 20. ročníku soutěže Effie

Kategorie Kampaň Klient Agentura Další agentury
POTRAVINY
zlato Hvězdy zítřka Ferrero Česká / Kinder Chocolate Momentum CR
stříbro Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF / Klasa Momentum CR 1 Year & More, Knowlimits
bronz Čokoláda, která za 2 měsíce naučila lidi mít rádo vysokoprocentní čokoládu Nestlé Česko / Orion Zaraguza CZ Darq Studio CZ
NÁPOJE
zlato S poctivostí nejdál dojdeš Plzeňský prazdroj McCann Prague Triad Advertising
stříbro Bez silné značky nezdražíš Heineken ČR / Strongow VCCP
bronz Nejlepší ovoce si najde cestu na Moravu Linea Nivnice / Hello Young & Rubicam Praha
SPOTŘEBNÍ ZBOŽÍ
zlato neuděleno
stříbro Dobrá rada nad slevu L’Oréal ČR McCann Prague
stříbro Maybelline Make up in the City L’Oréal ČR Zaraguza CZ Darq Studio CZ
bronz Jak z mezinárodní kampaně udělat lokální úspěch Porsche ČR / Volkswagen Kaspen/Jung von Matt Mediacom, Doblogoo
MALÝ ROZPOČET
zlato Milan Lego Trading / Lego Technic Ogilvy PR
stříbro neuděleno
bronz Nevýslovně luxusní Rémy Cointreau CR McCann Prague
bronz Prison Exit Amnesty International CZ Havas Prague
SOCIÁLNÍ, EKOLOGICKÝ, KULTURNÍ MARKETING
zlato Ve své kůži: kampaň, která zrušila kožešinové farmy v Česku Svoboda zvířat Leo Burnett
stříbro Výstava RETRO Národní muzeum Havas Prague
bronz Charitativní házená Ford Motor Company Wunderman
FINANČNÍ SLUŽBY
zlato Nová krev pro české podnikání Česká spořitelna Young & Rubicam Praha
stříbro Flexi Odpočívá v pokoji Pojišťovna České spořitelny, VIG Boomerang Communication
bronz Lunární kampaň ŠkoFin / Volkswagen Financial Services Momentum CR
bronz Podnikatelská půjčka za pět devět Moneta Money Bank Labstore
OSTATNÍ SLUŽBY
zlato Jak se nejskromnější vánoční nabídka stala tou nejcennější Vodafone CR McCann Prague MEC
stříbro neuděleno
bronz Letgo – vyfoť, sdílej, domluv a prodej OLX / Letgo VCCP Mindshare
bronz Pojištění pro zodpovědné rodiče / Brouček Česká pojišťovna Young & Rubicam Praha Swimming Pool Agency
KAMPANĚ VEŘEJNÉ SPRÁVY
zlato neuděleno
stříbro Naše červená vína Vinařský fond / Vína z Moravy, vína z Čech Momentum CR
stříbro Jak Češi opět začali kupovat kvalitní potraviny? SZIF/ Klasa Momentum CR 1 Year & More, Knowlimits
bronz neuděleno

Zdroj: AKA

-stk-