Zahájila Asociace virtuální a rozšířené reality
V říjnu vznikla Asociace virtuální a rozšířené reality.
Svou činnost zahájila v říjnu Asociace virtuální a rozšířené reality (AVRAR), jejímž cílem je propojovat subjekty působící v České a Slovenské republice v oblasti technologií virtuální a rozšířené reality. Zároveň se chce zasadit o prosazení významných změn právního a administrativního prostředí, které umožní novým technologiím lepší uplatnění v různých oblastech podnikání i ve společnosti.
Asociace sdružuje komerční subjekty, jakož i akademická pracoviště a jednotlivé zájemce, kteří mají společný cíl – prostřednictvím technologických změn a rozšiřování prostoru pro jejich uplatnění prosazovat lepší využití lidských a znalostních zdrojů – vývojářů, výzkumných záměrů, inovativních podnikatelských projektů a optimální efektivitu finančních zdrojů ve prospěch rozvoje oboru.
Zázemí nalezla Asociace v prostorách Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky na ČVUT, které jí umožňuje propojovat akademické i podnikatelské prostředí mezi sebou, jakož i s mladými talenty technologických oborů, věnujícím se různým projektům v oblasti technologie virtuální reality.
Členové Asociace virtuální a rozšířené reality |
Hyperbolic Magnetism |
VirArch |
Cleverlance |
Solirax |
Presentigo |
Dream.Digital |
Virtual Medicine |
Grapefruit |
SOH |
LBA |
Ugo!Media |
Xlab |
Virtoox |
Holodeck |
Brainz |
Čestní členové AVRAR |
CIIRC – Český institut informatiky robotiky a kybernetiky |
DCGI – Katedra počítačové grafiky a interakce FEL ČVUT |
SSPŠ – Smíchovská střední průmyslová škola |
VUPI – Výzkumný ústav pro podnikání a inovace |
AVRAR založila také Akademii virtuální reality, v níž se mohou mimoškolně vzdělávat zejména mladí zájemci a studenti středních škol. Zakládá také Klub zadavatelů, který bude zprostředkovávat propojení komerčních subjektů s nositeli jednotlivých výzkumných a vývojových projektů. Pořádat bude také tematické měsíce, v nichž bude prostřednictvím odborných i popularizačních akcí seznamovat veřejnost s možnostmi uplatnění technologií virtuální reality v jednotlivých oborech. Říjnovým tématem byla Virtuální realita ve filmu,tématem listopadu bude Virtuální realita a její využití v průmyslu.
-stk-