Adform odhalil největší síť podvodných internetových robotů

pátek, 1. prosince 2017, 07:45 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Nově objevená síť svou činnost soustřeďovala na vytváření umělého provozu na falešných doménách.

Zdroj: Adform

Zdroj: Adform

Výzkumný tým dánské technologické společnosti Adform odhalil dosud největší zaznamenanou síť podvodných internetových robotů a falešných stránek, která svým rozsahem překonala i nedávno objevenou síť nazvanou 'Methbot' až čtyřikrát.

Nově objevená síť byla pojmenována 'HyphBot', svou činnost soustřeďovala na vytváření umělého provozu na falešných doménách, které se vydávaly za známé prestižní vydavatele, jako například The Financial Times, The Economist, CNN a další. Celkově je počet těchto domén odhadován na 34 tis. s více než 1 milionem unikátních URL. V domnění, že nakupují video reklamu na známých webech, zadavatelé reklamy z celého světa tak padli za oběť sofistikovanému podvodu. Adform odhaduje výši takto způsobené škody na 500 tis. USD denně.

Adform zároveň uvedla, že její zákazníci byli chráněni implementovanými detekčními mechanismy, které limitovaly dopad podvodného schématu na běžící kampaně v Adform na minimum, a zároveň přispěly k jeho odhalení. Nález má být dalším argumentem pro adopci nového řešení, které vyvinula nezisková společnost Interactive Advertising Bureau (IAB), nazvané Ads.txt.

„Pokud je v RTB pro klienta jediným kritériem cena a sáhne po netransparentním nákupu skrze takzvané adnetworks, je pro podobný typ podvodu snadným cílem. Seriózní agentury se proto netransparentním zdrojům návštěvnosti vyhýbají, aby investice svých klientů chránily. Konkrétně ve skupině Omnicom Media Group máme sofistikovaný systém ochrany, jak před takovýmito podvody, tak před nevhodným obsahem, u kterého se mohou reklamy zobrazit. Daná opatření mají sice vliv na vyšší nákupní cenu, ale klient ví, co nakupuje, ví že je jeho značka chráněná a dostává kvalitní návštěvy a tím ve výsledku potřebný výkon. Proto oceňujeme aktivity Adformu na tomto poli a úroveň reportingu či nástrojů, které dává Adform v programatickém nákupu k dispozici,“ dodává Martin Slavík, Head of Resolution z Omnicom Media Group.

-mav-