Mediální investice rostly i v říjnu
Také desátý letošní měsíc byl podle monitoringu pro mediální investice příznivý.
Monitoring reklamních investic Nielsen Admosphere přináší i za letošní říjen potvrzení o rostoucím trendu v letošním roce. Nejlépe si podle hrubých monitorovaných investic vedla v letošním říjnu rádiová reklama, která se měla meziročně zvýšit o 16 %. Stejně jako v uplynulých měsících si nadprůměrný růst udržuje i televizní reklama. Naopak investice do outdoorové reklamy v říjnu stagnovaly a navázaly tak na zářijový výsledek. Údaje jsou uváděny za všechny mediatypy s výjimkou internetové display reklamy.
Monitorované reklamní investice v médiích, říjen 2017
Mediatyp | X/2016 | X/2017 | změna |
TV | 4 958 842 000 Kč | 5 357 727 000 Kč | 8,0% |
tisk | 1 879 569 000 Kč | 2 008 368 000 Kč | 6,9% |
rádio | 662 300 000 Kč | 770 790 000 Kč | 16,4% |
OOH | 529 628 000 Kč | 530 416 000 Kč | 0,1% |
celkem | 8 030 339 000 Kč | 8 667 301 000 Kč | 7,9% |
Právě televizní reklama se za prvních deset letošních měsíců řadí k nejrychleji rostoucím mediatypům v letošním roce. Druhé nejrychlejší je podle monitoringu rádio.
Monitorované reklamní investice v médiích, rok 2017
Mediatyp | I-X/ 2016 | I-X/2017 | změna |
TV | 33 139 385 000 Kč | 37 432 037 000 Kč | 13,0% |
tisk | 15 267 120 000 Kč | 15 583 324 000 Kč | 2,1% |
rádio | 5 630 310 000 Kč | 6 042 530 000 Kč | 7,3% |
OOH | 4 172 251 000 Kč | 4 287 215 000 Kč | 2,8% |
celkem | 58 209 066 000 Kč | 563 345 116 000 Kč | 8,8% |
Upozorňujeme, že monitorované investice neodpovídají reálným objemům směřovaným na nákup reklamního prostoru v médiích. Ukazují trendy ve vývoji mezi jednotlivými mediatypy.
-mav-