Facebook podpoří malé a střední podnikatele

pátek, 8. prosince 2017, 00:45 Internet & Mobil MediaGuru

Viceprezidentka Facebooku pro region EMEA Nicola Mendelsohnová se v Praze setkala se zástupci malých firem.

Nicola Mendelsohnová na prohlídce Mixit, foto: Hill+Knowlton Strategies

Nicola Mendelsohnová na prohlídce Mixit, foto: Hill+Knowlton Strategies

Facebook má zájem na rozšiřování nástrojů pro střední a malé podnikatele, uvedla při příležitosti své podzimní pražské návštěvy viceprezidentka společnosti Facebook pro region EMEA Nicola Mendelsohnová. V Praze se setkala se zástupci startupů, s nimiž diskutovala o tom, jak podpořit možnosti této sociální sítě pro potřeby malých a středních podnikatelů. Na úvod setkání uvedla, že mobilní reklama představuje na Facebooku téměř 90 % reklamních příjmů, a proto má mobil pro Facebook klíčový význam. Také návštěvnost na nejrozšířenější sociální síti je z drtivé většiny (82 %) přes mobilní přístroje. Služby Facebooku globálně využívá 70 milionů malých a středních podnikatelů, z toho 60 milionů představují podnikatelé mimo americký trh. Nástroje, které Facebook pro malé a střední podnikatele vyvíjí, považuje Mendelsohnová za snadno použivatelné. Malé podnikatele na setkání podpořila: „Na malém podnikání není nic malého,” zmínila.

Diskuse se zúčastnili zástupci společností Zoot, Favi, Caresse, Jablotron, Mixit, POSHme.cz a Michaela Kostalova – Thao. Shodli se na tom, že Facebook je pro ně v současnosti marketingovým nástrojem, bez kterého se neobejdou, a to zejména v komunikaci se svými zákazníky.

Zástupci společnosti Mixit, na jejíž půdě se setkání uskutečnilo, například uvedli, že Facebook jim přinášel až 80% organický zásah. „Nemuseli jsme přemýšlet o reklamě, to se ale časem změnilo. Když zacílíte správné lidi správným sdělením, je to lepší než organický zásah. Organickým zásahem totiž oslovujete i lidi, kteří sdělení vidět nechtěli,“ přiblížil marketingový manažer Štěpán Zub. Dodal, že firma má velmi dobré zkušenosti i s video kampaněmi, kde se jí daří snižovat CPC a zvyšovat proklikovost (CTR). Ve srovnání se statickými obrázky vyvolalo video u kampaně Mixit až pětkrát větší aktivitu (engagement).

Nicola Mendelsohnová, foto: Hill+Knowlton Strategies

Nicola Mendelsohnová, foto: Hill+Knowlton Strategies

V tomto případě se ale zkušenosti rozcházely. Michaela Kostalova – Thao, provozující e-shop s módními výrobky ruční výroby, má naopak lepší výsledky se statickými obrázky než s videi. „Fotografie nám přinášejí mnohem větší počet komentářů a vyšší engagement,“ popsala. Jiří Caudr, marketingový ředitel společnosti Zoot, doporučil označovat konkrétní produkty a využívat pomalu se pohybujících obrázků. „Fungují velmi dobře. Je to takové video, které připomíná tištěný inzerát,“ přiblížil. Zoot by zároveň uvítal nástroj pro přehrávání videa, možnosti cílení se podle Caudra na Facebooku zlepšily. Jan ZajícFavi.cz, vyhledávače nábytku, zdůraznil nezbytnost přirozenosti produktu ve videích a zároveň nutnost užívat titulky, pokud je video mluvené.

Klára Doubková, zastupující obchod Caresse, zmínila, že s některými novinkami na Facebooku bojuje, což se má týkat například propojování Facebooku a Instagramu. „Bylo by dobré mít možnost se s někým poradit,“ uvedla. Provozovatel největší české facebookové skupiny pro podnikatele a živnostníky Radim Hasalík v této souvislosti dodal, že někdy je těžké pochopit, co se na Facebooku děje a fungující věci se náhle mohou pokazit. „Potřebujeme pochopit, o co jde,“ uvedl v diskusi.

Nicola Mendelsohnová na závěr diskuse uvedla, že je důležité tyto názory sdílet a že Facebook chce zůstat s malými a středními podnikateli v kontaktu, právě i prostřednictvím podobných setkání, jaké se uskutečnilo v Praze.

Zástupci firem, kteří se zúčastnili setkání, foto: Hill+Knowlton Strategies

Zástupci firem, kteří se zúčastnili setkání, foto: Hill+Knowlton Strategies

Facebook v loňském roce představil nová přeshraniční řešení (mezinárodní okruh uživatelů a celosvětové zacílení), aby uživatelům pomohl oslovit nové zákazníky v různých zemích. Letos v listopadu je rozšířil o další řešení:

  • Dynamická optimalizace jazyků: Firmy nyní mohou umístit do jedné reklamy vícero jazyků a Facebook danému uživateli zobrazí odpovídající jazyk.
  • Podobné okruhy uživatelů z několika zemí: Dříve mohli inzerenti vytvořit mezinárodní okruh svých uživatelů a pomocí něj najít nové zákazníky v jedné zemi. Nyní mohou okruh svých uživatelů používat pro vícero zemí a najít tak zákazníky nejen v jedné zemi, ale hned v několika vybraných zemích najednou.
  • Zacílení na více měst: Pomáhá firmám oslovit lidi ve více městech na základě množství obyvatel. Umožňuje také inzerentovi automaticky vybírat všechna města v zemi, regionu nebo dokonce celosvětově na základě počtu obyvatel. Ve vybraných městech zobrazí Facebook reklamy přesně cíleným lidem.
  • Přeshraniční vyhledávání obchodních vhledů (FBIQ Cross-Border Business Insights Finder): Nový nástroj, který poskytuje srovnávací údaje o zemích na základě výkonů minulých kampaní v platformách Facebook, Instagram a Audience Network.

-mav-