Baťa: Marketing v módě dnes bez influencerů dělat nejde
Baťa letos plánuje posun ve svém komunikačním konceptu, své místo budou mít opět influenceři.
V loňském roce představila společnost Baťa svůj globální komunikační koncept „…& jsem s tím v pohodě“. Spolu s novou komunikací, využívající fotografií nohou focených z podhledu, se tradiční obuvnická značka pustila i do spolupráce s influencery, organizace eventů či limitovaných sérií pro festivaly. Letos koncept dozná posunu, a to jak vizuálně, tak mediálně.
„Koncept budeme letos rozvíjet na úrovni médií, poprvé ho dáme i do televize. Doposud byl k vidění pouze ve výlohách našich prodejen, na webu či v newsletteru, ale nyní chceme, aby měl masovější zásah,“ popisuje pro MediaGuru.cz marketingový ředitel Bati Ondřej Cedidla.
„Dále jsme také změnili styl focení. Nyní budeme fotit lidi v reálných situacích. Už dnes můžete vidět ve výlohách první ukázky s maminkou s dítětem v náručí či s mužem ve vlaku,“ přibližuje Ondřej Cedidla s tím, že cílem je především přiblížit se realitě. „Loni jsme mluvili o záměru demokratizovat módu, letos chceme přispět i k dostupnějšímu stylingu. Na našich fotografiích je proto styling dennodenní, neoficiální a zároveň vkusný. Také volíme různé tváře – potetovanou ženu, dívku na skateboardu, ženu, jež nemá dokonalou postavu, či muže s dredy,“ dodává.
I v letošním roce bude Baťa pokračovat s eventy. Značka bude opět přítomna na festivalu Colours of Ostrava, ale na rozdíl od loňského roku, kdy ve spolupráci s Milanem Caisem připravila limitovanou edici tenisek, uvede letos ze svého sortimentu něco jiného než boty. Také zopakuje na konci dubna svůj Baťa Fashion Weekend, který se z Prahy přesune do Milána. A v plánu jsou i menší akce, kterými provázela ambasadorka značky Terezie Kovalová.
Terezii Kovalovou však letos nahradí nová tvář. „Opět jsme si vybrali zajímavou a sympatickou osobnost, která má naši značku ráda,“ říká Cedidla a prozrazuje jen to, že půjde s ohledem na hlavní cílovou skupinu Bati o ženu. „Muže chceme také zapojit, ale jen na úrovni mikroinfluencerů,“ doplňuje.
Na Instagramu nestačí zaplatit si reach, potřebujete autenticitu osobností, kteří se tam umí pohybovat.
Influenceři, potažmo mikroinfluenceři, mají v marketingové strategii značky již od loňska své pevné místo. „Myslím si, že marketing v módě dnes bez influencerů dělat nejde,“ domnívá se Cedidla a zmiňuje, že módě se dnes v online prostředí nejlépe daří na Instagramu: „Na Instagramu nestačí zaplatit si reach, potřebujete autenticitu osobností, kteří se tam umí pohybovat.“ Značka proto nafotila vizuály pro svou kolekci Art Sneakers s Nikol Moravcovou z tria Bloges Robes, na dalších menších kampaních spolupracuje s blogem Škola stylu, další influencery zapojí u příležitosti již zmíněného Baťa Fashion Weekendu.
Za účelem získání nových nápadů spolupracuje firma také s Univerzitou Tomáši Bati ve Zlíně. Výsledky studentské semestrální práce na Fakultě multimediálních studií se tak kupříkladu promítne do letošní valentýnské kampaně, která bude pracovat se sloganem „Přijď singl a odejdi v páru“, jež bude provázat speciální prodejní akci. „Práce se studenty nám dává nejen spoustu nápadů, ale díky ní můžeme najít i mladé talenty,“ hodnotí Ondřej Cedidla.
-stk-