Alza testuje doručování domů bez osobního převzetí

úterý, 3. dubna 2018, 07:35 Aktuality, Retail MediaGuru

Alza zavádí novou službu HomeBox, která doručí zboží domů do speciální schránky.

Foto: Alza

 

Společnost Alza.cz uvádí novinku v oblasti doručování zboží. Se službou Alza HomeBox doručí objednané zboží až k domu zákazníka a uloží ho do speciální schránky, kde bude zboží v bezpečí čekat na svého příjemce. 

„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ vysvětlil šéf logistiky Alza.cz Jan Klička a dodává: „Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky.“

Alza HomeBox je pevná schránka s pětimístným číselným zámkem, kterou zájemce umístí kdekoliv na svůj pozemek. Pilotní verze má rozměry 40 × 40 × 60 cm a vejde se do ní vejde například i notebook či tiskárna. Otevřít ji přitom bude moci pouze její majitel a kurýr AlzaExpresu, jenž polohu a bezpečnostní kód získá až při doručování objednávky. Zákazník si navíc může kód libovolně měnit a firma do budoucna počítá i s nahrazením číselného zámku za chytrý elektronický.

 

Alza HomeBox si může zákazník umístit kdekoliv, foto: Alza.cz.

V pilotním provozu bude zapůjčení schránky, její instalace i provoz včetně dopravy zcela zdarma. Tuto možnost exkluzivně dostanou nejprve zákazníci s ročním členstvím v AlzaPremium s bydlištěm v hlavním městě a okolí. Postupně pak i další členové programu v dosahu AlzaExpresu v Bratislavě či Ostravě. Prvních 100 uživatelů boxu navíc dostane ke své zásilce dárek. 

Po ukončení a vyhodnocení pilotního režimu chce Alza novinku nabídnout i ostatním zákazníkům za poplatek, který bude v řádu desítek až stovek korun měsíčně. Pro takové rozšíření služby teď ale firma hledá mezi externími dopravci vhodného strategického partnera.

-stk-