AmRest: Po KFC si rozvoz umíme představit i pro Starbucks

čtvrtek, 26. dubna 2018, 13:55 Retail MediaGuru

Po zkušenosti u KFC je možné, že službu rozvozu aplikuje společnost AmRest i u ostatních svých značek.

Zdroj: KFC

Zdroj: KFC

Síť fastfoodových restaurací KFC, která na českém patří pod multibrandového provozovatele AmRest, začala na českém trhu s rozvážkou v červnu roku 2016. Rozhodla se tak vyjít vstříc trendu, kdy se část zákazníků přesouvá na online i v oblasti občerstvení.

Po prvotních bolestech, kdy se snesla na sociálních sítích kritika především na netransparentní ceny, je už nyní služba v zisku a meziročně narostla o 290 %. Rozvoz si společnost zajišťuje sama a garantuje doručení do 30 minut. „Díky tomu máme kontrolu nad celým procesem, i když to s sebou nese nemalé náklady. Nicméně už nyní si do budoucna dovedeme představit rozvoz i pro další naše značky, jako je Pizza Hut, Burger King nebo Starbucks,“ uvedl na konferenci Franchise Day Libor Hubík, jenž v AmRestu působí jako KFC prezident pro český a rakouský trh.  

V loňském roce vstoupila AmRest investičně také do společnosti do portálu PizzaPortal, a kapitálově se tak propojila se společností Delivery Hero, vlastníci v Česku DámeJídlo.cz. „Toto propojení nám otevírá další možnosti v České republice,“ přiblížil Hubík. 

Kromě rozvozu se KFC snaží reagovat i na další aktuální trendy. V designu interiéru se tak posouvá k přírodním materiálům. V nabídce reflektuje poptávku po snídaních, které byly nedávno rozšířeny po celé republice a do budoucna budou možná i zařazeny do rozvozu. „Rovněž se snažíme hledat nové menší formáty, které by nám přinášeli konkurenční výhodu. Reagujeme tak na ceny nemovitostí,“ popsal Hubík

Dále se KFC podle Hubíka soustředí na employer branding, který řeší marketing v úzké spolupráci s personálním oddělením. Pro budování značky zaměstnavatele využívá sociální sítě, influencery i různé druhy eventů. „KFC je nyní také hlavním sponzorem nového pořadu Cool Wave na Primě. Vedle product placementu jsme tuto marketingovou aktivitu otevřeli i našim zaměstnancům, kteří se mohli zúčastnit castingu,“ řekl Hubík s tím, že do pořadu byla z KFC lidí nakonec vybrána Adéla Chloupková. „Díky těmto aktivitám se nám daří mít nejnižší fluktuaci zaměstnanců v historii českého KFC. Procentuálně se nám snížila až o 40 %,“ doplnil Hubík

Jiná značka z portfolia skupiny AmRest se v loňském roce na podzim vrátila po letech na český trh. Pro svůj návrat zvolila Pizza Hut formát expresní provozny, která odpovídá na potřebu rychlého, ale zároveň čerstvého občerstvení. Jen v České republice chce do roku 2021 otevřít 70 restaurací.

AmRest Holdings kromě značek KFC, Starbucks, Burger King a Pizza Hut před pár lety koupila většinový podíl v čínské společnosti Blue Horizon, provozující grill bary Blue Frog a bistro KABB. Ty chce postupně uvádět do Evropy.

-stk-