Kampaň #nepozornostzabíjí ukáže rizika mobilů za volantem

středa, 2. května 2018, 10:55 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká asociace pojišťoven chce kampaní upozornit na rizika mobilů za volantem.

Zdroj: Repro YT ČAP

Zdroj: Repro YT ČAP

Česká asociace pojišťoven (ČAP) spouští od 12. května kampaň #nepozornostzabíjí, s níž chce upozornit na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za volantem. „Naším cílem je jednak přivést téma ke každému, jednak varovat před riziky a změnit chování lidí,“ popsal výkonný ředitel ČAP Jan Matoušek. 

Používání telefonu za volantem představuje v České republice třetí nejčastější přestupek, hned po překročení rychlosti a nepřipoutání se. Jen loni bylo v souvislosti s telefonem za volantem evidováno 50 tisíc přestupků. Podle průzkumu agentury Stem/Mark telefonuje za volantem až 60 %, 30,8 % píše SMS nebo chatuje a 16,3 % na svůj mobilní telefon natáčí videa či fotí. Tři čtvrtiny řidičů navíc neví, že jim za držení telefonu za volantem hrozí pokuta ve výši do 1 000 korun na místě, do 2 500 korun ve správním řízení a odebrání dvou bodů.

Kampaň #nepozornostzabíjí staví na emocích. Ukazuje příběhy dětí, kterých se nejvíce dotýká zranění či smrt rodičů za volantem. Poběží až do listopadu v televizi, rádiu a na internetu. Hlavní fáze je naplánována na období před letními prázdninami a dále na podzim. Do budoucna je plánovaný i obsahový projekt ve spolupráci se Seznam.cz.  

Kreativní koncept vznikl v dílně agentury BeefBrothers. Režie se ujal finský režisér Sakari Lerkkanen. Speciální efekty a výtvarnou složku režíroval Lukáš Veverka. Za kamerou stál Tomáš Sysel. Produkci zajistila společnost Frame100R, postprodukci Spoon. Hudbu vytvořil Angus MacRae. Fotografie vytvořil Tomáš Třeštík. 

Kampaň je financována z Fondu zábrany škod, kam pojišťovny odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla podle zákona. Celkem bude stát necelých 40 milionů korun. 

Na téma mobilu za volantem už se ve své kampani věnovala organizace BESIP. V minulosti běžela například kampaň Držte volant, ne mobilNepozornosti za volantem se věnovala i  kampaň Nemyslíš, zaplatíš nebo Smrt ti jednou odpoví

-stk-