Startuje kampaň na oslavu 100 let od založení Československa

čtvrtek, 17. května 2018, 14:50 Reklama MediaGuru

CzechTourism spouští kampaň k oslavám 100. výročí od založení Československa.

Klíčový vizuál kampaně k oslavě 100 let od založení Československa, zdroj: CzechTourism

Klíčový vizuál kampaně k oslavě 100 let od založení Československa, zdroj: CzechTourism

Začátkem května spustila agentura CzechTourism u příležitosti stého výročí od založení samostatného Československa kampaň. Připomenout chce jak rok 1918, tak i další zásadní milníky uplynulého století český i slovenský stát, například rok 1968 nebo 1993. „Oba naše státy si za sto let prošly mnoha vzestupy i pády, považujeme proto za nutné v kampani připravené agenturou CzechTourism zdůraznit, že i tak bychom ,neměnili', že nás každý rok či každé desetiletí posouvaly dál,“ vysvětlila ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Kampaň vznikla v rámci meziresortního projektu, do kterého se zapojilo 12 resortů a institucí, a to Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo pro místní rozvoj, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvo kultury, Ministerstvo obrany a jim podřízeným institucím, dále Ústavní soud a Akademie věd České republiky a další instituce podpořených z veřejných zdrojů.

Úkolem CzechTourism bylo připravit jednotnou vizuální i obsahovou komunikaci všech subjektů zapojených do oslav. „Cílem kampaně s výzvou ,oslavme společné století' je poté vzbudit v Češích i Slovácích národní hrdost a sounáležitost, ale nikoliv patetickým nebo podbízivým způsobem,“ popsala ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Komunikace tak staví na významných českých a slovenských osobností, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou, a zároveň na symbolu národní české a slovenské vlajky namalované na tvářích s dovětkem „Neměnil/a bych“ či „Neměnil/s by som“. „Využití konceptu žijících osobností namísto odkazu na historické osobnosti století jsme zvolili na základě odborného výzkumu, který jsme si před samotným zpracováním zadali,“ řekla Monika Palatková.

Antonín Panenka, zdroj: CzechTourism

Antonín Panenka, zdroj: CzechTourism

Táňa Pauhofová, zdroj: CzechTourism

Táňa Pauhofová, zdroj: CzechTourism

Jan Pirk, zdroj: CzechTourism

Jan Pirk, zdroj: CzechTourism

Do kampaně se zapojili například fotbalista Antonín Panenka, herečka Emília Vašáryová, kardiochirurg Jan Pirk, modelka Taťána Gregor Brzobohatá, generálmajor vv Emil Boček nebo herci Viktor Preiss a Táňa Pauhofová, kteří jsou zároveň hlavními aktéry připravovaného televizního a rozhlasového spotu.  

Kampaň je od května k vidění v televizi, rozhlase, outdooru, na internetu a sociálních sítích. Postupně bude gradovat až do října, kdy vyvrcholí oslavou 28. října. Probíhat bude však až do konce roku. 

Televizní spot poběží na České televizi, rozhlasový na Českém rozhlasu. V digitálním prostředí je připravena webová stránka www.spolecnestoleti.cz, kde jsou k nalezení nejen historické milníky České a Slovenské republiky, ale i oficiální akce, které budou probíhat během roku 2018 ve všech regionech České republiky. Interaktivní obsah bude připraven nejen pro návštěvníky webových stránek, ale i pro uživatele bezplatné aplikace, která kromě kalendáře událostí nabídne i interaktivní funkcionality. Součástí kampaně bude také virtuální realita, kterou si mohou zájemci vyzkoušet na vybraných akcích. 

Kampaň poběží jak na českém trhu, tak v zahraničí, kde bude komunikace v online prostředí vybízet k oslavě českého a slovenského století. „Chceme lidem v zahraničí ukázat, že Československo dalo světu spoustu skvělých lidí, produktů i značek,“ doplnila Palatková. V zahraničí bude kampaň k vidění na Slovensku, v Německu, Rakousku, Polsku, Francii, Velké Británii, USA a Rusku.  

Na kampani spolupracovala agentura WMC/Grey. Režie se ujal Jan Hřebejk, za kamerou stál Martin Štrba. Investice do kampaně činí 25 milionů korun. Média v hodnotě 3,49 mil. korun zajišťuje agentura Magnas Media.

-stk-