S hudebními festivaly se stále více spojují i banky
Hudební festivaly už zdaleka nejsou jen hudba a pivo, sloužit mohou i k propagaci bankovních značek.

Modrá relaxační zóna České spořitelny, foto: ČS
Letošní sezóna letních hudebních festivalů je již v plném proudu. Za námi je například už Votvírák, Metronome Prague nebo Aerodrome, tento víkend začíná Rock For People a na svou chvíli stále ještě čekají akce jako Mighty Sounds, Colours of Ostrava, Benátská! s Impulsem, Brutal Assault nebo Hip Hop Kemp. Každý z festivalů by se neobešel bez svých partnerů, mezi něž se řadí nejen pivní a jiné alkoholové či nealkoholové značky, ale také například poskytovatelé energií, obchody s módou a stále více také banky.
Česká spořitelna se kupříkladu už od počátku spojuje s festivalem Colours of Ostrava, včetně Meltingpotu, kromě toho je také partnerem Metronome Prague, Smetanovy Litomyšle a rodinného festivalu Kefír. „Naše partnerské portfolio je pestré, stejně jako naše klientela a veřejnost – tzv. vážnou hudbu vyvažují multižánrové festivaly a doplňuje jej unikátní rodinný festival Kefír,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz tiskový mluvčí Filip Hrubý s tím, že primárním kritériem pro výběr jsou akce, které mají potenciál obohacovat naši zemi a přinášet jejich návštěvníkům jedinečné zážitky. „Věříme, že se to pozitivně odráží i v naší image, že si lidé všímají, že fandíme dobrým věcem,“ dodává.
Konkrétní aktivity volí Česká spořitelna s ohledem na charakter festivalu a jeho návštěvníky. Proto například v Litomyšli připravila víkend, během něhož seznamovala děti s postavou Bedřicha Smetany, zatímco v Ostravě nabídne tzv. Dance Point, jenž bude přenášet taneční kreace návštěvníků do světelných projekcí na komínech. Součástí ostravské aktivace bude také fórum Ozvěny Meltingpotu, na němž v prostoru chill out zóny vystoupí Vojta Dyk, Kovy, Adam Podhola z iniciativy Zachraň jídlo nebo páter Josef Suchár z Neratova, jenž je tváří reklamní kampaně banky.

Modrá zóna České spořitelny v Ostravě, foto: Česká spořitelna
Podobné složení hudebních akcí volí i Komerční banka, která se na jedné straně spojuje s orchestrem PKF – Prague Philharmony, na straně druhé se letos stala generálním partnerem Rock for People. „Přítomnost na festivalu vnímáme jako skvělé doplnění naší image, jsme totiž bankou pro všechny věkové kategorie i všechny typy klientů. Jsme zkrátka reálná banka pro reálný život,“ popisuje za společnost Pavel Zúbek. Na festivalu tak vyroste chill out zóna s kavárnou, barem, fotokoutkem a „dobíječkárnou“ telefonů. „Samozřejmostí je i možnost vybrat si z bankomatu. Klienti KB s aktivovanou službou Google Pay můžou využít akce 1 + 1 pivo nebo 1 + 1 káva zdarma,“ doplňuje Zúbek.
Zatímco Česká spořitelna a Komerční banka své festivalové partnerství vnímají více imageově, Moneta Money Bank je ve svých aktivitách zaměřena mnohem více produktově. Na festivaly Benátská! s Impulsem, Hrady.cz, Beats for Love nebo Fingers UP vyjede se svým mobilním bankomatem. K tomu na Hrady.cz přiveze i hostesky, které budou návštěvníkům pomáhat se stažením mobilní aplikace Smart Banka, se založením běžného účtu Tom on-line pomocí chytrého telefonu nebo s převedením účtu. „Festival Benátská! s Impulsem jsme zase zapojili do našeho věrnostního programu bene+ v rámci předprodeje vstupenek. Naši klienti si tak mohli zakoupit vstupenky za výhodnější cenu,“ říká Lenka Míčková z tiskového oddělení Monety.

Mobilní bankomat Monety Money Bank, foto: MMB
Jako protipól k mobilním bankomatům sílí na poli hudebních akcí také trend bezhotovosti. Na tzv. cashless akcích mohou návštěvníci platit pouze prostřednictvím speciálního platebního náramku. Už několik let tak běží Brutal Assault či Hip Hop Kemp, letos se bezhotovostním stal také Metronome či v neposlední řadě i pražský koncert Rolling Stones.
Piva mění festivalovou strategii
K tradičním partnerům letních hudebních festivalů patří pivní značky, u kterých však s ohledem na jednotlivé aktivace proběhlo nemálo změn. Zásadní obrat kupříkladu nastal u značky Staropramen, která dosud kladla na své festivalové aktivity velký důraz. Po sedmi letech ale letos například ukončila partnerství s královohradeckým Rock for People s důvodem, že se chce více soustředit na pražské akce, jako je Letní Letná, Mezi ploty nebo oslavy 115. výročí Harley Davidson. „Chceme jasně ukázat spojení Staropramenu s Prahou a Smíchovem a zároveň naši značku co nejlépe přiblížit lidem, kteří ocení nejen kvalitní pivo, ale i příběh, který za ním stojí,” přibližuje důvody manažer značky Staropramen David Šeberle.
Místo na Rock for People zaplnila značka Radegast, která se stejně tak spojila už v loňském roce s Brutal Assault, kde do té doby figuroval Budějovický Budvar. „Našim cílem je být na festivalech, které patří ke špičce a kde si lidé mohou užít speciální příležitosti s našimi značkami,“ uvádí za Plzeňský Prazdroj manažerka integrované marketingové komunikace Pauline Newman.
Z portfolia Plzeňského Prazdroje si ostatně každá značka volí „své“ akce. „Značky si vybírají vždy takové akce a partnerství, které s nimi ladí, a to jak z pohledu cílové skupiny a obsahu, tak i v závislosti na umístění v daném regionu a aktivitách dané značky v něm. Důležitým kritériem je i návštěvnost, aby byl zásah co největší,“ dokresluje Pauline Newman. Proto se severomoravský Radegast spojuje s Colours of Ostrava, zatímco Frisco s tanečním Beats for Love.
Každá ze značek si také na „své“ festivaly připravuje jiný druh aktivit. Například v Ostravě vyroste za 14 dní Radegast Pub, kde budou do skla čepovat finalisté Radegast Mistr Výčepní nebo zde bude probíhat škola čepování. Rovněž se zde bude nacházet zóna Asahi Super Dry, kde bude možné ochutnat prémiový japonský ležák ve spojení se sushi, zájemci si budou moci sushi i vyrobit nebo se zúčastnit kuchařské show s Kamu. Birell bude mít na „svých“ festivalech zónu Botanicals, kde si lidé mohou vyzkoušet třeba malování na tělo, výrobu čelenek nebo skládání velké mandaly z květin, Kingswood zase relax zónu a přírodní zahradu s ciderovnou ve tvaru dřevěného jablka a čepovaným ciderem.
I auta a móda rády poslouchají hudbu
Banky a nápoje však zdaleka nejsou jediní hráči, kteří festivalům přichází na chuť. S hudbou se spojují i mnohé módní či automobilové značky. V Ostravě tak Baťa představí svůj festivalový batoh, který vznikl ve spolupráci s kreativním studiem Kantors Creative Club a kromě toho uspořádá v areálu Dolních Vítkovic autogramiádu se svou letošní tváří – zpěvačkou Lenny. Návštěvníci si budou moci koupit na Bloges Marketu módní kousky od bloggerek Bloges Robes nebo si vyrobit doplňky z kůže s vlastními iniciály. Módní řetězec H&M vystaví v ostravském industriálním areálu svou vlastní relaxační zónu, kde budou probíhat recyklační workshopy, podávat se burgery a popíjet nápoje s kovovými brčky.

Limitovaná edice festivalového batohu značky Baťa, foto: Baťa
Z automobilových značek se s hudbou spojuje například Škoda, která se objevila na Smetanově Litomyšli, nebo Audi, jež se bude prezentovat na festivalu filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady. Kromě statické výstavy zajistí německá značka v lázeňském městě i přepravu VIP návštěvníků či si na místě otevře Audi Café by Ritual.
-stk-