Whisky Trebitsch: Nejsme žádná kopie

čtvrtek, 13. září 2018, 14:30 Marketing MediaGuru

Česká single malt whisky z Třebíče si postupně buduje jméno u nás i ve světě. Na kampaně pro širokou veřejnost je ale zatím čas.

Zdroj: Trebitsch Czech Single Malt Whisky

Nápad začít vyrábět vlastní českou whisky se zrodil v hlavě Tomáše Dyntara před jedenácti lety. Vše spustila myšlenka otevřít si v Třebíči v židovské čtvrti, kde v minulosti bylo několik palíren, bar, jehož hlavním lákadlem by byl právě tento sladový alkoholický nápoj. V roce 2014 tak Dyntar naplnil českými surovinami první silně vypálené dubové sudy a po třech letech zrání se na trhu objevila single malt whisky Trebitsch. Dnes stáčí ročně tisíce lahví, které jsou k dostání nejen u nás, ale i v zahraničí. A další plány jsou velké.

„Letos už dokážeme našim zákazníkům dodat dvacet tisíc lahví a příští rok už budeme schopni vyrobit šedesát tisíc lahví. Za deset let chceme vyrábět dva miliony lahví ročně. Investovali jsme proto do nedalekého lihovaru, který rekonstruujeme, abychom mohli dále růst,“ říká provozní ředitel společnosti Trebitsch Holding Ondřej Chládek.

„Trebitsch Czech Single Malt Whisky ocení znalec, ale i úplný laik,“ myslí si Luboš Denner, který má na starosti marketing této mladé značky. Přístupnost třebíčské whisky spočívá podle něj v její osobité vyvážené chuti s jemným nakouřením a sladkým charakterem, protože zdaleka ne každý ocení silně kouřovou chuť či výraznější hořké tóny, kterými se vyznačují světoznámé whisky ze Skotska nebo Irska. „Žádná umělá barviva, sladidla, konzervanty. To, že neděláme ústupky ve kvalitě, se musí projevit,“ věří Denner a dokládá to úspěchem na degustaci v prestižní restauraci Edmunds bistro de luxe v Birminghamu, kde byla whisky Trebitsch označena porotci za „nejlepší mladý vzorek, který kdy ochutnali“.

„Každý fanoušek whisky může být hrdý na to, že si vedle velkých světových výrobců vyrábíme naši českou. Rád ji ochutná a věřím, že bude nadále pít. Pro ostatní konzumenty může být naše whisky vstupenkou do světa single malt. Pro zahraniční turisty je zajímavé ochutnat místní whisky. Myslím, že další díl do skládačky přidává i to, že lidé v dnešní době hledají nové chutě – tradičních značek jsou často přepití. Navíc trendy konzumace ukazují, že je single malt whisky na vzestupu,“ vysvětluje Denner, koho může česká whisky oslovit. Řadu zákazníků také zajisté přiláká certifikát košer kvality, čímž značka odkazuje na svůj původ z města, kde se nachází nejrozsáhlejší židovská čtvrť mimo oblast Izraele.

Značka samotná staví především na kvalitě, autentičnosti, řemeslnosti, trpělivosti, ale také týmové práci a ambicích. V marketingové komunikaci zatím využívá jen internet, pracuje s PPC kampaněmi, nativní reklamou, mailingem, sociálními sítěmi či obsahovým marketingem. „Postupně ale chceme pokrýt totální marketingový mix. Aktivity se na sebe nabalují,“ popisuje Denner s tím, že už nyní Trebitsch sponzoruje sport a kulturu a také se objevuje na různých eventech v Česku i zahraničí, ať už se na veletrzích, nebo na whisky festivalech. „Masové kampaně pro širokou veřejnost, například v televizi, rádiu nebo outdooru ještě mají svůj čas. Než řekneme nahlas všem spotřebitelům, že jsme tady, chceme, aby už naše whisky byla rozšířena na mnoha místech, kde ji mohou pít. Zatím tato místa podporujeme individuálně,“ dodává.

Whisky Trebitsch se stáčí do nižších lahví s etiketou v jednoduché čisté linii, zdroj: Trebitsch Czech Single Malt Whisky

Zatím je Trebitsch whisky na českém trhu k dostání v desítkách barů a jejich počet roste. Od května je také na regálech velkoobchodního řetězce Makro. A zakoupit ji lze i přes microsite darujwhisky.cz. V zahraničí, kde značka zdůrazňuje především svou osobitost, chuť i exkluzivitu, se pije například ve Spojených státech, Japonsku, Jižní Koreje, Číně nebo na Balkáně. Oslovuje však i další trhy.

Svůj příběh v cizině staví na kvalitě a odvaze, komunikuje úspěchy, řemeslnou výrobu i původ surovin – moravský slad nakouřený rašelinou z Čech, kvalitní pramenitou vodu a panenské dubové sudy vlastní výroby. „Nejsme žádná kopie. Na trh s alkoholickými nápoji přinášíme osvěžení. Novou chuť z nové lokality – něco jiného,“ přibližuje Denner.

-stk-