Až polovina mužů je ochotna si připlatit za online obsah

čtvrtek, 4. října 2018, 18:00 Marketing, Výzkum MediaGuru

Muži středního věku si rádi připlatí za kvalitu, a to i za online videoobsah, ukazuje výzkum OMG Research.

Zdroj: OMG Research

Zdroj: OMG Research

Čeští muži ve věku 30 až 45 let jsou se svým životem obecně spokojení. Alespoň to tvrdí 75 % z nich, což je o 9 pb. více než v populaci. Z finančního hlediska si většinou žijí nadstandardně, nebojí se připlatit si za kvalitu a při nakupování dávají hodně na doporučení svých známých. Vyplývá to z výzkumu (Ne)ohrožení OMG Research, který vznikl ve spolupráci s FTV Prima.

Součástí výzkumu (Ne)ohrožení, jenž kombinuje online dotazování na vzorku 700 respondentů s etnografickým pozorováním osmi vybraných mužů, je také stejnojmenný dokument.

Pro zájemce proběhne promítání dokumentu 15. listopadu ve 14:00 v budově Myhive na adrese Lomnického 7 v Praze.

Na akci je potřeba se zaregistrovat na adrese: rezervace@omnicommediagroup.com.

Čeští muži tvoří ve vymezené věkové skupině 16,1 % české populace. Polovina z nich je ženatá, 9 % se již stihlo rozvést a 17 % nemá stálý vztah. Až 39 % ještě nemá děti. Nejdůležitější v životě jsou pro ně tradiční hodnoty jako zdraví a rodina. Práce jim musí dávat smysl a poskytovat čas na vlastní aktivity. Zatímco pro mladší muže je v životě důležitější kariéra a čas věnovaný rodině a dětem, ti starší vyhledávají více zážitky, přátelství a cení si volnosti.

Muži se nebojí připlatit za kvalitu

Většina respondentů (3/4) uvádí, že péči o děti i nákupy řeší s partnerkou stejnou měrou, jen 23 % nechává péči o potomky zcela na partnerce a 1/5 se zase nestará o nákupy. Služby a provoz domácnosti je však v téměř 60 % případů mužskou záležitostí.

K nákupům muži často využívají internet. Až 90 % z nich nakupuje online každý měsíc, nejvíce dovolenou, elektroniku a spotřebiče. Při výběru dávají nejčastěji na doporučení svých známých (73 %), recenze na internetu (62 %), ale také je nalákají slevy (65 %). Téměř jedna čtvrtina mužů (24 %) nemá svou oblíbenou značku. Pokud ji má, patří mezi ně nejčastěji Samsung, Adidas a Škoda.

Když si něco vybírám, tak začnu na internetu, tam jsou o tom vždycky ňáký články, jak si vybrat notebook, na co zaměřit, na co si dát pozor a takhle. Udělám si na to názor a pak se snažím najít někoho kdo tomu rozumí a s ním se o tom pobavím…

Honza, 30

Muži jsou si také ochotni připlatit za kvalitu, což je případ 82 % dotázaných. Více než polovina tak činí v případě nákupu dovolené a výletů, 43 % u dobrého jídla, více než 1/3 za elektroniku či sportovní vybavení. Každý pátý muž vydá více peněz za lepší mobilní telefon nebo technologické novinky a vychytávky.

Za co jsou si muži ochotni připlatit? (Zdroj: (Ne)ohrožení, OMG Research, n=700)

Za co jsou si muži ochotni připlatit? (Zdroj: (Ne)ohrožení, OMG Research, n=700)

Mezi oblíbené kratochvíle mužů patří online videa, která sleduje až polovina dotázaných několikrát týdně, pětina dokonce každý den. Nejčastěji se tak děje přes bezplatné servery, jako je YouTube, či zpravodajské weby. Nicméně až polovina mužů si je za online videoobsah ochotna připlatit. Placené internetové televizní služby, jako je O2 TV, HBO nebo Netflix, využívá měsíčně 18 %, i když klasická televize je u nich i nadále nejpopulárnějším médiem.

Zpravodajství konzumují muži rádi online, na denní bázi navštěvuje zpravodajské servery 53 % z nich, oproti tomu tištěné deníky čte jen 6 %.

Bez chytrého mobilu ani ránu

Muži se rovněž neobejdou bez internetu v mobilním telefonu, denně ho využívá 65 % z nich. Téměř polovina každý den komunikuje přes aplikace typu WhatsApp nebo Messenger. Aktivní jsou i na sociálních sítích, nejvíce na Facebooku, který týdně navštíví 52 %, což je třikrát více než Instagram (18 %).

Mobil používám hodně, mám ho u sebe furt a hodně využívám všechny možnosti co mi smartphone nabízí.

Tomáš, 43

Kromě sociálních sítích používají muži na svých chytrých telefonech kancelářské aplikace, jako je e-mail nebo kalendář, a navigaci. Polovina dotázaných přes aplikace také nakupuje a třetina poslouchá hudbu na Spotify, Google Music nebo Apple Music. Naopak seznamovací aplikace nejsou u mužů ve věku 30 až 45 let příliš zastoupeny. Tinder, Grindr nebo Badoo využívá jen 17 % z nich.

V případě zájmu o podrobnější informace k výzkumu, kontaktujte: research@omnicommediagroup.com.

Pár fotek z promítání filmu (Ne)ohrožení naleznete zde.

-stk-