BigMedia začala digitalizovat své venkovní plochy

úterý, 30. října 2018, 07:40 Outdoor MediaGuru

Digitalizace sítě BigMedia by umožnila programatický prodej reklamy. Už teď přitom využívá k oslovování SMS a retargeting.

Foto: BigBoard Praha

Nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, společnost BigBoard Praha, chce pracovat na digitalizaci nosičů, které má ve svém portfoliu. Budoucnost dalšího vývoje ve venkovní reklamě spatřuje právě v posunu od klasického outdooru (OOH) k digitálnímu outdooru (DOOH). Na setkání s klienty to uvedl Marek Pavlas, CEO zastupitelství BigMedia, kterou BigBoard vlastní.

BigBoard zatím spustil jednu digitalizovanou obrazovku, a to v Praze na jižní spojce. Krok se údajně společnosti osvědčil, a proto dále pracuje na digitalizaci své sítě, zejména v Praze. „Půjde o nejlepší plochy v top lokalitách. Množství bude několik desítek,“ přiblížil MediaGuru.cz Marek Pavlas. Celosvětově se směr podle jeho slov jasně ubírá k digitálnímu outdooru, přesto ale všechny své plochy výhledově digitalizovat nechce. „Je třeba držet exkluzivitu prémiových nosičů," vysvětluje.

Digitální nosiče by umožnily nastartovat u BigBoardu programatický prodej reklamních ploch s možností cílení reklamy na konkrétního zákazníka, spouštění kampaní jen v určitých časech nebo podle stavu počasí či podle dalších externích faktorů. Kdy by mohl programatický prodej v sítí BigMedia začít, souvisí s její výstavbou. „Záleží na tom, jak rychle se nám síť podaří vybudovat. Ale mít síť a nenabízet ji programaticky, by nedávalo smysl,“ říká Pavlas.

Zapojování elektronických cest oslovení spotřebitelů a jejich propojování s klasickým outdoorem už ale BigMedia využívá. „Máme zatím výbornou zkušenost se zasíláním SMS na základě zhlédnuté venkovní plochy. Pracujeme také na využití retargetingu a cílení online inzerce spotřebitelům, kteří dané sdělení znají už z venkovní reklamy,“ popsal Pavlas.

Marek Pavlas, CEO BigMedia, foto: BigBoard Praha

V propojování outdooru a mobilního telefonu vidí BigMedia také možnosti budoucího rozvoje. SMS remarketing na základě zhlédnuté reklamy rozvíjí s O2 Media. Ta klientům zasílá sdělení s proklikem na příslušný web právě na základě zhlédnuté venkovní reklamy. BigMedia spolupracuje s O2 na svém plánovacím nástroji BigPlan, který monitoruje pohyb klientů O2 a díky tomu umožňuje plánovat venkovní reklamu podle sociodemografie, zájmů nebo chování zákazníků.   

BigPlan, který BigMedia uváděla společně s O2 před třemi lety, přináší teď nové možnosti kombinace zájmových skupin a také nové možnosti kombinace lokalit. Novinkou je také možnost generovat cílové skupiny pro pozdější využití SMS či online retargetingu.

Nové formáty chystá BigMedia i pro svoji dceřinou společnost RailReklam, kterou v letošním létě stoprocentně dokoupila. Jaké konkrétní formáty zamýšlí uvést, zatím ale nesdělila. Klientům dále Pavlas zdůraznil, že i u dálnic je i přes legislativní opatření možné legálně využívat některých nosičů. 

-mav-